خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

به مناسبت تولد ۲۸ سالگی نابغه؛ ۴۱ برد و تنها ۴ باخت، آمار خیره کننده حسن یزدانی در طول ۸ سال

حسن یزدانی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

5 دی 1401


ساعت :

۲۳:۱۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

حسن یزدانی، قهرمان پرافتخار کشتی ایران در حالی وارد ۲۸ سالگی شد که در سال های حضورش در کشتی، موفق به ثبت رکوردهایی خیره کننده شده است.


اختصاصی خانه کشتی– وقتی اتحادیه جهانی به حسن یزدانی لقب نابغه را داد، شاید خیلی ها فکر می کردند او شایسته این عنوان نباشد اما هشت سال حضور در بالاترین سطح کشتی دنیا، کسب یک طلا و یک نقره المپیک، سه طلا دو نقره و یک برنز جهان، یک طلای بازی های آسیایی، دو طلای قهرمانی آسیا و عناوین ریز و درشت دیگر نشان از عملکرد خیره کننده شیرشاه کشتی ایران دارد.

یزدانی در حالی این روزها شمع های کیک تولد ۲۸ سالگی اش را خاموش می کند که بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲، در شش مسابقه جهانی، دو المپیک، یک بازی های آسیایی و دو قهرمانی آسیا به روی تشک رفته و توانسته آماری فوق العاده را ثبت کند.

یزدانی در طول این سال ها در مسابقات مختلفی همچون گرند پریکس، دانکلوف، جام جهانی، لیگ برتر و … هم به روی تشک رفته اما مبنای آمار و عملکرد او تنها مسابقات مهم از جمله جهانی، المپیک، بازی های آسیایی، قهرمانی آسیا و بازی های کشورهای اسلامی بوده؛ به این ترتیب او در طول این هشت سال، موفق شده ۱۲ تورنمنت که ذکر شد، ۴۱ برد کسب کند و تنها ۴ شکست داشته باشد.

او در این دوران موفق به کسب ۴۴۷ امتیاز شده و تنها ۵۷ امتیاز داده و در خیلی از مسابقات همچون جهانی یا قهرمانی آسیا، گاه مسابقات را بدون دادن حتی یک امتیاز به پایان رسانده تا از این حیث هم عملکردی قابل توجه داشته باشد.

یزدانی در این مدت با ۳۶ کشتی گیر مختلف کشتی گرفته که تنها مقابل دو نفر از آن ها شکست خورده؛ در فینال جهانی ۲۰۱۵ مقابل ماگومد رسول گادژی ماگمدوف از روسیه، و در مسابقات جهانی ۲۰۱۸، المپیک ۲۰۲۰ و جهانی ۲۰۲۲ مقابل دیوید تیلور. به غیر از این دو کشتی گیر، یزدانی مقابل نفرات نامداری همچون شریف شریف اف، سلیم یاشار، ولادیسلاو والیف، آرتور نایفونوف، بوریس ماکوئف و… به میدان رفته که هیچ گاه در مقابل آن ها تسلیم نشده.

 

برچسب‌ها:
یک دیدگاه برای “به مناسبت تولد ۲۸ سالگی نابغه؛ ۴۱ برد و تنها ۴ باخت، آمار خیره کننده حسن یزدانی در طول ۸ سال
  1. مصطفی گفت:

    با سلام،آیا حسن یزدانی در مسابقات یاشاردوغو به ختاگ تسابالوف باخته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *