خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

به کارخانه سردارسازی چرخه انتخابی خوش آمدید؛ بازی عدالت محور و شایسته سالار با مهره ها

تیم ملی کشتی آزاد ایران، رقابت های قهرمانی آسیا 2022
نویسنده:

وحید جعفری

تاریخ :

5 اردیبهشت 1401


ساعت :

۱۷:۴۲

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

چرخه‌ای که عدالت محور است و چرخش می‌چرخد، این قابلیت را دارد که از سربازان پیاده نظام، سردارانی بسازد که بتوانند سازندگان بنای مستحکم کشتی در آینده باشند.


اختصاصی خانه کشتی– کشتی وقتی که برای کشتی باشد، یعنی فرد محور نباشد و عدالت را قربانی سلایق نکند و دلش برای خودش بسوزد، از دلش می‌توان مروارید بیرون کشید. می‌توان برایش خوشحال بود.

وقتی طبق مقررات از پیش تعیین شده، درست و به جا با مهره‌ها بازی شود، هر سربازی می‌تواند شاه را سرنگون کند، فقط باید تیزهوش بود و اعتماد و اعتقاد داشت به قوانین بازی.

چرخ چرخه که بچرخد، تبدیل می‌شود به کارخانه سردار سازی، یعنی هر سربازی در میدان نبرد می‌تواند سرداری فاتح باشد؛ اما اگر چوب لای چرخ چرخه برود، هر سرداری می‌تواند در مواجه با پیاده نظام حریف احساس خطر کرده و شکست بخورد.

نتیجه‌ای که در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا برای تیم ملی آزاد رقم خورد، نتیجه‌ای بزرگ و جدیدی نیست، چرا که پیش از این بارها و بارها کشتی ایران با اقتدار بر سکوی نخست قاره کهن ایستاده است؛ اما اینکه کادرفنی محترمانه با قوانین چرخه برخورد کرده و عدالت را مقدم بر هر چیز دانسته و تیمی را راهی مغولستان کرده که اکثر نفرات‌ آن جوان و جویای نام هستند، جای بسی خوشحالی دارد و نشانگر این موضوع است که فدراسیون دست کم در رشته آزاد در مسیر درست حرکت می‌کند و این مهم عملی نمی‌شد مگر به لطف اعتقاد علیرضا دبیر به عنوان رییس فدراسیون و پژمان درستکار به عنوان سرمربی تیم ملی به مقوله انتخابی، انتخابی‌ای که بدون توجه با نام‌ها و نشان‌ها، شایسته سالار است و این انگیزه را به هر کشتی‌گیری می‌دهد که در صورت تلاش و موفقیت و عبور از مسیری مشخص به دوبنده تیم ملی برسد و برای خود و ایران کسب افتخار کند.

این موفقیت از آنجا مهم و ارزشمند است که از دل فرایندی از پیش تعیین شده، بیرون آمده و بر راستی و درستی آن تاکید دارد.

درست که قاره کهن برای مردان بزرگ کشتی ایران کوچک است؛ اما نباید این موفقیت را که با نسلی نو رقم خورد کم اهمیت جلوه داد، از همین رو به تک‌تک کشتی‌گیران و مربیان تیم ملی و در راس آنها به پژمان درستکار سرمربی باانگیزه، پیگیر، فعال، عاشق و عدالت محور کشتی آزاد کشورمان تبریک گفته و خطاب به این مربی جوان و خوش فکر می‌نویسیم «این ره که تو می‌روی به المپیک است و به جایی جز موفقیت ختم نمی‌شود» پس با قدرت و اقتدار به راه‌تان ادامه دهید که آینده از آن شماست؛

دست مریزاد و بیش باد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *