خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

به یاد همای کشتی؛ یدالله محبی آماده هت تریک در آسیا

یداله محبی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

26 فروردین 1401


ساعت :

۱۸:۴۲

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

یداله محبی به دنبال کسب سومین طلای خود در آسیا است.


اختصاصی خانه کشتی- یداله محبی، سنگین‌وزن کرمانشاهی تیم ملی کشتی آزاد یکی از نفرات ثابت اردوهای ملی در سال‌های اخیر بوده است.

این کشتی گیر کرمانشاهی که برادرزاده حسن و حسین محبی، قهرمانان نامدار کشتی ایران است، در سال‌های اخیر تلاش کرده تا به همراه برادرش ارشک از زیر سایه عموهایش خارج شوند و به نوعی امضای خود را در کشتی داشته باشند.

محبی تا کنون در دو مسابقه قهرمانی آسیا و دو جهانی به میدان رفته که حاصل آن طلای آسیا در سال‌های۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ بوده.

نماینده سنگین‌وزن ایران در قهرمانی آسیا ۲۰۲۲، سابقه حضور در مسابقات جهانی۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ را هم دارد که در هر دو دوره دستش از مدال کوتاه ماند اما در جهانی ۲۰۱۹ پنجم شد و توانست سهمیه المپیک را برای ایران کسب کند.

حالا محبی این روزها حسابی آماده است تا سومین طلای خود در قاره کهن را کسب کند. بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، مقرر شد که نفرات اول مسابقات قهرمانی کشور به قهرمانی آسیا اعزام شوند که یداله در گرگان با شکست سید مهدی هاشمی از مازندران، قهرمان شد تا بلیت مغولستان را رزرو کند.

او که چندی پیش در مسابقات نظامیان جهان مدال طلا را بر سینه زد، در اردوهای اخیر هم آمادگی خوبی از خود نشان داده تا آماده کسب یک سه‌گانه طلایی در اولان‌باتور شود؛ جایی که می‌تواند خاطرات عمویش محمدحسن محبی را زنده کند که او هم با پنج طلای قهرمانی آسیا، یکی از رکورد داران کشتی ایران در آسیا محسوب می‌شود.

 


*ویدیو اختصاصی؛ از ماجراهای ارشک و یداله محبی تا شیطنت‌های تیموری در چهارشنبه سوری

*ویدیو اختصاصی؛ یداله محبی، ارشک محبی و بهمن تیموری، سه قلوهای جدانشدنی

*ویدیو اختصاصی؛ یداله محبی: قهرمانی کشور در بالاترین سطح ممکن برگزار شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *