خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

تاخت و تاز به سبک رحمان بی رحم؛ پدیده خلیل شهر در رویای دبل قهرمانی (عکس)

رحمان عموزاد - محمدعلی عموزاد
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

16 شهریور 1402


ساعت :

۱۹:۰۰

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

قهرمان بی رحم کشتی ایران این روزها رویای دبل قهرمانی بزرگسالان را در سر دارد.


اختصاصی خانه کشتی– شاید سال گذشته وقتی یک دوجین ستاره ایرانی عازم بلگراد شدند، کم تر کسی فکرش را می کرد که به جز کامران قاسمپور، رحمان عموزاد تنها طلایی کشتی آزاد ایران باشد اما پدیده ورزش اول ایران نشان داد درخشش اش اتفاقی نبوده؛ رحمان عموزاد که در سال های گذشته از طلای نوجوانان تا بزرگسالان را بی وقفه درو کرده، امسال هم ملی پوش ایران در وزن ۶۵ کیلوگرم است.

عموزاد در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ قهرمان نوجوانان جهان شد، در ۲۰۲۱ به طلای جوانان دنیا رسید و در همان سال ملی پوش وزن ۶۱ کیلوگرم بزرگسالان در نروژ بود اما به مدالی نرسید تا در ۲۰۲۲ بار دیگر به مدال زرین چنگ بزند.

این کشتی گیر خلیل شهری پس از قهرمانی در جهان، می بایست از مرحله آخر وارد چرخه انتخابی می شد اما به دلیل مصدومیت پیمان بیابانی قهرمان کشور در آستانه اعزام به قهرمانی آسیا، رحمان به مسابقات قاره ای رفت. در ادامه عموزاد موفق شد طلای سال گذشته اش در آسیا را باز هم تکرار کند و به همین دلیل مستقیما ملی پوش ایران در جهانی ۲۰۲۳ شد.

پدیده بی رحم کشتی ایران که سال قبل به مثابه لقب خود به هیچ کدام از بزرگان این وزن همچون حاجی علیف، موسوکایف و یانی دیاکومیهالیس رحم نکرد؛ با این وجود غیبت دو ستاره نامدار این وزن از جمله اوتوگوروی ژاپنی و شامیل ممدوف از روسیه باعث شد تا او امسال هم عطش بالایی برای قهرمانی داشته باشد. به خصوص آنکه با حضور ستارگان نامداری همچون وازگن توانیان، حاجی علیف، اوتوگورو، شامیل ممدوف و اسماعیل موسوکایف خیلی ها این وزن را سخت ترین وزن دنیا می دانند.

این در حالی است که روز گذشته هم اتحادیه جهانی از نبرد عموزاد و اوتوگورو، به عنوان یکی از شش نبرد دیدنی بلگراد نام برده بود و حالا باید دید پسر خوش خنده اهل بهشهرکه در ماه های اخیر تمریناتی طاقت فرسا را پشت سر گذاشته، می تواند در پنجمین مسابقه جهانی خود در سال های اخیر، به چهارمین طلای خود برسد تا در پیچ و خم رقابت با بزرگان به مشکل خواهد خورد؟

 

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *