خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

ترافیک ستاره های فرنگی در ۱۳۰ کیلوگرم؛ دست باز رنگرز در سنگین وزن (عکس)

علی اکبر یوسفی - امیر قاسمی منجزی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

11 بهمن 1401


ساعت :

۱۰:۴۳

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

حضور مدعیان مختلف در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی، دست کادر فنی برای انتخاب کشتی گیران را حسابی باز گذاشته است.


اختصاصی خانه کشتی- یکی از اوزان شلوغ کشتی فرنگی، وزن ۱۳۰ کیلوگرم است که مدعیانی از جمله امین میرزازاده، علی اکبر یوسفی و امیر قاسمی منجزی دارد.

با اینکه در گذشته این وزن به عنوان یک وزن مدال آور برای ایران محسوب نمی شد اما در سال های اخیر و به خصوص از المپیک ۲۰۲۰، این وزن به یکی از اوزان اصلی و مدعی کشتی فرنگی ایران در جهان تبدیل شده؛ در المپیک توکیو امین میرزازاده اگر چه به مدال نرسید اما به مقام پنجمی دست یافت و به نوعی زنگ خطر را برای رقبا به صدا در آورد.

در ادامه در مسابقات جهانی ۲۰۲۱، علی اکبر یوسفی به طلای جهان رسید تا اولین طلای تاریخ سنگین وزن کشتی فرنگی را کسب کند، پس از او در سال ۲۰۲۲ میرزازاده به نقره جهان رسید و یوسفی در بازی های کشور های اسلامی طلا گرفت تا مشخص شود موفقیت آن ها اتفاقی نبوده.

حالا در آستانه مسابقات جهانی ۲۰۲۳ و گزینشی المپیک، کشتی فرنگی ایران سه ستاره شاخص در سنگین وزن دارد که همین موضوع دست کادر فنی برای استفاده از آن ها را حسابی باز می گذارد؛ حضور میرزازاده، یوسفی و منجزی در اردو باعث شده تا رقابت این وزن از حساسیت بالایی برخوردار باشد.

در واقع علاوه بر یوسفی و میرزازاده، منجزی ضلع سوم مثلث مدعیان این وزن است که با قهرمانی در مسابقات کشوری بار دیگر نشان داد حالا حالاها قصد کناره گیری از تشک را ندارد و باید دید در مسابقات پیش رو، کدام کشتی گیر در این وزن به روی تشک می رود و در سال آینده که مسابقات جهانی و بازی های آسیایی با فاصله زمانی کم برگزار می شوند، حسن رنگرز چه تصمیمی برای استفاده از این سه ستاره در وزن ۱۳۰ کیلوگرم می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *