خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

ترس از رقابت با میرزازاده در غول ترکیه ای؛ علت کشتی نگرفتن کایالپ مقابل منجزی چه بود؟

رضا کایالپ و امین میرزازاده
نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

26 تیر 1402


ساعت :

۱۰:۰۷

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

رضا کایالپ روز گذشته از حضور در مرحله نیمه نهایی تورنمنت رنکینگ بوداپست انصراف داد.


اختصاصی خانه کشتی– روز گذشته در جریان رقابت های اوزان پایانی کشتی فرنگی تورنمنت رنکینگ بوداپست، اتفاق جالب و قابل توجهی افتاد.

در کشتی های وزن ۱۳۰ کیلوگرم ستارگان مختلفی از جمله رضا کایالپ، علی اکبر یوسفی، صباح شریعتی، امیر قاسمی منجزی و… حضور داشتند که در دور سوم، قاسمی منجزی از ایران باید با کایالپ نامدار از ترکیه کشتی می گرفت اما این قهرمان پرافتخار روی تشک نیامد.

بیشتر بخوانید: 

حسن یزدانی دروازه بان شد!(عکس)

اما پشت پرده این انصراف از مسابقه چه بود؟ در واقع برای رسیدن به پاسخ این سوال باید به سیاست پیش گرفته شده از سوی کایالپ نگاه کرد؛ قهرمان پرافتخار ترکیه ای سال گذشته در فینال جهان کشتی سنگینی با امین میرزازاده داشت و به سختی موفق به پیروزی شد تا همین موضوع، و ترس و احتیاط از رویارویی دوباره با سنگین وزن ایران، باعث شود او در برنامه هایش تغییر ایجاد کند.

کایالپ پیش از این تورنمنت در رده اول رنکینگ قرار داشت و میرزازاده دوم بود، از طرفی با توجه به غیبت میرزازاده در مجارستان، اگر کشتی گیر رومانی در این مسابقات اول می شد به صدر رنکینگ می رفت و کایالپ و میرزازاده در جهانی هم گروه می شدند؛ پس کایالپ با علم به این موضوع تنها برای تغییر شرایط جدول رنکینگ و سیدبندی مسابقات جهانی به آخرین تورنمنت اتحادیه جهانی رفت.

به همین دلیل او تصمیم گرفت به مسابقات بوداپست برود و تنها با کشتی گیر کشور رومانی مسابقه دهد و پس از آنکه موفق شد این رقیب را ۸ بر ۱ شکست داده و یقین پیدا کرد که صدرنشین رنکینگ است، دیگر لزومی برای ادامه مسابقه ندید. این بدین معناست که کایالپ حالا بالاتر از الکسوک چوراریو و میرزازاده، در صدر رنکینگ قرار دارد و تا فینال به این دو ستاره برخورد نمی کند و مسیر راحتی خواهد داشت و در مقابل، نماینده ایران و رومانی در یک سمت جدول قرار خواهند گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *