خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

تغییر در معادلات سنگین وزن؛ افول یوسفی و اوج گیری دوباره منجزی

علی اکبر یوسفی - امیر قاسمی منجزی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

25 بهمن 1401


ساعت :

۱۰:۴۴

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

با عملکرد ضعیف علی اکبر یوسفی و اوج گیری دوباره امیر قاسمی منجزی، معادلات سنگین وزن کشتی فرنگی دچار تغییر شده است.


اختصاصی خانه کشتی– در سال های گذشته حضور امین میرزازاده و علی اکبر یوسفی در کنار امیر قاسمی منجزی، باعث شد تا مثلث مدعیان سنگین وزن در کشتی فرنگی شکل بگیرد و پس از سال ها، یوسفی در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نخستین طلای تاریخ سنگین وزن کشتی فرنگی در جهان را کسب کند.

پس از آن امین میرزازاده طلای امیدهای جهان را گرفت، و سال بعد هم میرزازاده به نقره جهان رسید و یوسفی به نقره امیدها؛ همین موضوع باعث شد تا تنور رقابت بین این دو مدعی همراه با امیر قاسمی منجزی با تجربه، حسابی داغ شود؛ در ادامه این رقابت حساس منجزی موفق شد به قهرمانی کشور برسد و کار برای کادر فنی در انتخاب سنگین وزن ملی پوش، سخت تر از گذشته شود.

با این وجود درخشش دوباره امیر قاسمی منجزی و عملکرد ضعیف یوسفی باعث شد این کشتی گیر روندی نزولی را در پیش بگیرد؛ یوسفی در تورنمنت رنکینگ زاگرب یوسفی مقابل منجزی شکست خورد اما در ادامه، منجزی درخشش بسیار خوبی داشت تا نشان دهد همچنان قصد خداحافظی ندارد و همین گره سنگین وزن را کور تر کرد. منجزی در سال های قبل هم سابقه پوشیدن دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی را داشت و البته به توفیقی نرسید تا حالا بازگشت دوباره او حسابی کادرفنی را دچار سردرد در انتخاب ملی پوش این وزن کند.

منجزی در تورنمنت زاگرب موفق شد یوسفی را شکست داده و به مدال برنز برسد و حالا در کنار امین میرزازاده، به مدعی اصلی دوبنده تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک تبدیل شده و باید دید کادر فنی سرانجام برای باز کردن گره کور سنگین وزن، چه تدبیری می اندیشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *