خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

تورنمنت بین‌المللی قزاقستان؛ زارع کامبک زد و طلا گرفت؛ دو مدال سهم ایران از روز نخست

امیرحسین زارع
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

14 خرداد 1401


ساعت :

۱۸:۴۰

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

دو نماینده ایران در روز نخست مسابقات کشتی آزاد، جام بولات تورلیخانوف، یک طلا و یک نقره کسب کردند.


اختصاصی خانه کشتی– تیم ملی کشتی آزاد ایران، در ادامه رقابت‌های بین‌المللی کشتی قزاقستان، در روز نخست مسابقات کشتی آزاد، با دو نماینده در مسابقات حاضر شد.

امیرحسین فیروزپور و امیرحسین زارع، دو آزادکار ایران در اوزان ۹۷ و ۱۲۵کیلوگرم بودند که به ترتیب به مدال نقره و طلا رسیدند‌.

     *ویدیو؛ بازگشت طلایی قهرمان جهان در قزاقستان

در وزن ۹۷ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۳ آکژان آیتبکوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. قهرمان آسیا در این مرحله مقابل محمدرسول رحیم اف از ازبکستان با نتیجه ۱۵ بر ۴ به برتری رسید و به دیدار فینال راه یافت. فیروز پور در دیدار فینال به مصاف باتیربک ساکولوف از اسلواکی رفت که با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، امیرحسین زارع، قهرمان جهان در دور نخست با نتیجه ۹ بر ۷ اولگ بولتین از قزاقستان را مغلوب کرد وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل لخاگواگرل مونختور از مغولستان با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. زارع در این دیدار به مصاف یوسوپ باتیرمورزایف از قزاقستان رفت و در حالی که هشت امتیاز عقب بود، در نهایت ۲۱ بر ده پیروز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *