خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

تورنمنت رنکینگ مصر؛ پایان کار آزادکاران با یک نقره و یک برنز

نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

7 اسفند 1401


ساعت :

۲۲:۳۹

منبع:

فدراسیون کشتی

تیم منتخب کشتی آزاد ایران با یک مدال نقره و یک برنز به کار خود در مسابقات رنکینگ مصر پایان داد.


خانه کشتی– دومین رقابت رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۲۳ جام ابراهیم مصطفی در بخش کشتی آزاد روزهای ۶ و ۷ اسفندماه در شهر اسکندریه مصر برگزار شد.

تیم ایران که با ۴ نماینده در این مسابقات شرکت کرده بود توسط امیرحسین کاووسی در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال نقره و امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

نتایج نمایندگان کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن ۶۱ کیلوگرم یاسین رضایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۹ بر ۸ و ضربه فنی عبدالغنی بنات اله از الجزایر را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی را یافت. وی در دور سوم مقابل ولادمیر کودرین از قزاقستان با نتیجه ۲۰ بر ۱۲ به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل تایربک ژوماشبیک اولو از قرقیزستان دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال جهان از قرقیزستان با نتیجه ۱۸ بر ۶ مغلوب شد وی در این دیدار مقابل آرسن هاراتونیان از ارمنستان با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب شد و پنجم شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم حسین ابوذری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب سنور دمیرتاش دارنده مدال برنز المپیک و جهان از ترکیه شد و با توجه به شکست این کشتی گیر ترک در دیدار نیمه نهایی، نماینده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۹ کیلوگرم امیرحسین کاووسی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر فتایریا از الجزایر را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۵ بر ۲ چاندلر مارستیلر از آمریکا را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل بولات ساکایف از قزاقستان با نتیجه ۷ بر ۶ به برتری رسید و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار مقابل آوتاندیل کنتچادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با نتیجه ۱۰ بر ۷ شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۹۷ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر مصطفی الدرس از مصر را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر ۴ مخسود ویسالوف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فیروزپور در این مرحله مقابل زبیگنیو بارانوفسکی دارنده مدال نقره و برنز اروپا از لهستان با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۷ بر صفر موزاری مچدلیدزه از اوکراین را از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *