خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

تورنمنت رنکینگ کرواسی؛ یک طلا، یک نقره و یک برنز سهم فرنگی کاران از روز نخست

محمدعلی گرایی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

14 بهمن 1401


ساعت :

۲۲:۵۶

منبع:

فدراسیون کشتی

در روز نخست کشتی فرنگی تورنمنت رنکینگ کرواسی، نمایندگان ایران به ترتیب صاحب یک طلا، یک نقره و یک برنز شدند.


خانه کشتی– در روز نخست مسابقات کشتی فرنگی تورنمنت رنکینگ کرواسی، چهار کشتی گیر ایران به روی تشک رفتند که محمد علی گرایی و امین کاویانی نژاد در ۷۷ کیلوگرم، و ناصر علیزاده و حمیدرضا بادکان در ۸۷ کیلوگرم کشتی گرفتند.

 در ادامه رقابت های کشتی فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در زاگرب کرواسی، محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم به مدال طلا رسید و امین کاویانی نژاد نیز مدال برنز را از آن خود کرد.

گرایی در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه ۶ بر ۵ خوآن آک از نروژ را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل آیک مناتساکانیان دارنده مدال برنز جهان از بلغارستان با نتیجه ۷ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

گرایی در سومین مبارزه نیز مقابل پرکور از نروژ با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر به برتری رسید و در نیمه نهایی نیز مقابل جانی بور از فرانسه با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد. او در فینال مقابل الکساندرین گوتو دارنده مدال نقره امیدهای جهان از مولداوی به روی تشک رفت و در پایان در یک مبارزه سخت با نتیجه ۲ بر ۲ به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

امین کاویانی نژاد دیگر نماینده ایران در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز در دیدار رده بندی مقابل آنتونیو کامنجاسویچ از کرواسی به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

کاویانی نژاد پیش از این در دور نخست مقابل سنان سلیمان اف دارنده مدال نقره جهان از آذربایجان ۳ بر صفر به برتری رسید. وی سپس اولیور کروگر از دانمارک را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و در سومین مبارزه نیز با نتیجه ۲ بر ۱ و ضربه فنی ریکاردو آبرسیا از ایتالیا را مغلوب کرد اما در مرحله یک چهارم نهایی مقابل الکساندرین گوتو دارنده مدال نقره امیدهای جهان از مولداوی با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد و با توجه به راهیابی کشتی گیر مولداوی به فینال، کاویانی نژاد راهی گروه بازنده ها شد. وی در این مرحله برابر میکو پلتوگانکاس از فنلاند یک بر یک به برتری رسید و راهی دیدار رده بندی شد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۴ بر صفر مایمایتی کایسایر از چین را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۱ بر ۱ سیمون سیمونوویچ از لهستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. علیزاده در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۲ از سد ایوان هوکلک از کرواسی گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر صفر مقابل جالگاسبای بردیموراتوف دارنده مدال نقره جهان از ازبکستان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. علیزاده در دیدار پایانی با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب استفان تاکاچ دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از مجارستان شد و به مدال نقره رسید.

حمیدرضا بادکان دیگر نماینده ایران در روز نخست این رقابت ها بود که در وزن ۸۷ کیلوگرم پس از برتری ۵ بر یک مقابل ساکابه از ژاپن، مقابل استفان تاکاچ از مجارستان ۲ بر یک شکست خورد و راهی گروه بازنده ها شد اما در این مرحله نیز مقابل تورپال بیسلطانوف از دانمارک ۱۱ بر صفر شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

رده بندی نفرات برتر دو وزن نخست به شرح زیر است:

۷۷ کیلوگرم: ۱- محمدعلی گرایی (ایران) ۲- الکساندرین گوتو (مولداوی) ۳- امین کاویانی نژاد (ایران) و آیک مناتساکانیان (بلغارستان)

۸۷ کیلوگرم: ۱- استفان تاکاچ (مجارستان) ۲- ناصر علیزاده (ایران) ۳- تورپال بیسلطانوف (دانمارک) و ایوان هوکلک (کرواسی) … ۱۶- حمیدرضا بادکان (ایران)

برنامه نمایندگان کشورمان در مسابقات فردا به شرح زیر است:

شنبه ۱۵ بهمن ماه:

ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۷:۰۰: مسابقات مقدماتی اوزان ۶۳(ایمان محمدی، عارف محمدی) ۶۷(دانیال سهرابی ، رضا عباسی) کیلوگرم کشتی فرنگی

ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳:۰۰: مسابقات فینال اوزان ۶۳، ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *