خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

تکرار سناریوی تلخ برای حسن یزدانی؛ مصدومیت نحس قبل از المپیک!

حسن یزدانی - کامران قاسمپور - عکاس مجتبی شورمیج
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

10 آبان 1402


ساعت :

۱۵:۴۰

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

حسن یزدانی بار دیگر در آستانه مسابقات المپیک جراحی کرد.


اختصاصی خانه کشتی– از همان روزهای حضور حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای شرکت در مسابقات جهانی، این کشتی گیر پرافتخار از ناحیه کتف راست آسیب دیدگی داشت اما او به هر شکل خود را به صربستان رساند و به مدال نقره رسید.

پس از آن کاپیتان ۹ مداله کشتی آزاد راهی بازی های آسیایی شد و آنجا هم به طلا رسید و برای حضور در لیگ برتر هم با تیم انبوه سازان هوتن قرارداد امضا کرد اما نهایتا تصمیم بر این شد یزدانی کتف مصدوم خود را به تیغ جراحی بسپارد تا این درد مزمن یک بار برای همیشه دست سر از او بردارد.

این اتفاق در حالی افتاد که مسابقات المپیک پاریس حدود ۱۰ ماه دیگر برگزار خواهد شد و یزدانی یکی از مدعیان کشتی ایران برای پوشیدن دوبنده تیم ملی و افتخار آفرینی در سومین المپیک پیاپی است.

یزدانی در شرایطی در آستانه المپیک کتف خود را عمل کرد که ۴ سال پیش و در آستانه المپیک توکیو هم همین اتفاق برای او تکرار شد؛ او در سال ۱۳۹۸ و در تمرینات تیم ایران مال برای شرکت در جام باشگاه های جهان، از ناحیه مینیسک پا دچار مصدومیت شد. پرمدال ترین کشتی گیر ایران در آن زمان ابتدا قصد داشت با روش های تزریقی و جایگزین خود را به توکیو برساند اما تعویق یکساله المپیک به دلیل شرایط کرونا، باعث شد تا او با خیال راحت پای خود را عمل کند و نهایتا در المپیک ۲۰۲۰ به مدال نقره رسید.

حالا در آستانه المپیک ۲۰۲۴ بار دیگر این سناریوی تلخ برای حسن تکرار شد و او این بار کتف خود را جراحی کرد که البته طبق گفته پزشکان و خود او، یزدانی می تواند تا چند ماه دیگر به روی تشک برود و با آمادگی کامل راهی المپیک شود و برای کسب سومین مدال پیاپی خود در فستیوال پنج حلقه تلاش کند.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *