خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

تیموراز سالکازانوف: یزدانی اسطوره کشتی ایران است؛ می خواهم قهرمان المپیک شوم

نویسنده:

یدالله محمدی

تاریخ :

17 اسفند 1402


ساعت :

۱۱:۴۱

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

تیموراز سالکازانوف برای رقبای خود در المپیک خط و نشان کشید.


اختصاصی خانه کشتی– تیموراز سالکازانوف، کشتی گیر روسی الاصل اسلواکی یکی از مدعیان سال های اخیر در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد است که در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ عملکرد خوبی نداشت. دارنده دو نقره و یک برنز جهان در اوزان ۷۴ و ۷۹ کیلوگرم، در صربستان در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب کوگیومتیدیس از یونان شد و دستش به مدال نرسید تا پس از کسب نقره در جهانی ۲۰۲۲، سال ۲۰۲۳ را بدون مدال به پایان برساند.

آزادکار روسی الاصل در مسابقات قهرمانی اروپا عملکردی درخشان داشت و موفق شد با عبور از سد سونر دمیرتاش در فینال وزن ۷۴ کیلوگرم، برای چهارمین بار قهرمان قاره سبز شود و حالا خود را آماده کسب سهمیه و حضور در المپیک کند.

تیموراز سالکازانوف، در گفت و گوی اختصاصی با خانه کشتی درباره شرایط فعلی خود گفت:

در حال حاضر تمریناتم را دنبال می کنم تا در تورنمنت گزینشی المپیک در باکو شرکت کنم و در ۷۴ کیلوگرم سهمیه المپیک بگیرم که امیدوارم این اتفاق بیفتد.

او درباره باخت ناباورانه در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ و بازگشت مناسب در قهرمانی اروپا گفت:

در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ خیلی به مدال گرفتن امیدوار و نزدیک بودم اما متاسفانه نشد. هنوز هم فکرم درگیر آن مسابقات است چون یک سال بدون مدال را سپری کردم اما به تمریناتم ادامه می دهم و به سمت اهدافم حرکت می کنم. قبل از مسابقات صربستان از نظر روحی آماده نبودم و یک سری مشکلات باعث شد با آمادگی کامل به مسابقات نروم. الان هم تمام هدفم کسب سهمیه و بعد حضور با آمادگی کامل در المپیک ۲۰۲۴ است. شروع آن هم از مسابقات قهرمانی اروپا بود که تلاش کردم یک بازگشت مناسب داشته باشم.

دارنده ۲ نقره جهان درباره حضور در وزن المپیکی ۷۴ کیلوگرم  رقابت سنگین با مدعیان این وزن، افزود:

وزن ۷۴ کیلوگرم واقعا وزن سنگینی است و شاید سخت ترین وزن جهان باشد؛ مدعیان خیلی زیادی در این وزن هستند که هر کدام شانس اصلی کسب مدال هستند. اما به نظرم بهترین کشتی گیر این وزن سیداکوف است. خودم هم تلاش می کنم تا به این رقبا نزدیک شوم و در المپیک روی سکو بروم.

او درباره شناخت خود از کشتی گیران ایرانی و رقبای خود گفت:

من کشتی گیران ایرانی زیادی را می شناسم که همه آن ها مدعی هستند؛ کشتی در ایران خیلی محبوب است و طرفداران زیادی دارد که خیلی از آن ها هم طرفدار من هستند. واقعا یکی از جذابیت های کشتی در دنیا طرفداران ایرانی آن است چون تعصب زیادی دارند. سرآمد همه این کشتی گیران حسن یزدانی است چون قهرمان المپیک شده و قهرمان المپیک همیشه یک اسطوره است.

سالکازانوف در پایان درباره اینکه بزرگ ترین هدفش در دنیای کشتی چیست، عنوان کرد:

می خواهم قهرمان المپیک شوم تا دیگران به من بگویند اسطوره!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *