خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

ثانیه شماری تا انتخابی آمریکا؛ در انتظار نبردهای باروز-داک و اسنایدر-کاکس

انتخابی المپیک آمریکا- جردن بارزو- کایل داک-کایل اسنایدر-زاهید والنسیا
نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

10 فروردین 1400


ساعت :

۲۲:۲۷

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

مسابقات کشتی انتخابی امریکا در آزاد و فرنگی طی روزهای ۱۳ و ۱۴ فروردین در شهر فورت ورث ایالت تگزاس برگزار می‌شود.


خانه کشتی– فدراسیون کشتی امریکا اسامی نفرات حاضر در رقابت‌های این کشور همراه با سیدبندی آنان را اعلام کرد.

بر این اساس در کشتی آزاد مردان ۶۰ کشتی‌گیر در ۶ وزن برای انتخابی نمایندگان امریکا در المپیک ۲۰۲۰ به مصاف یکدیگر خواهند رفت. در ۵ وزن، کشتی‌گیران پیروز به طور قطع راهی توکیو خواهند شد. اما در وزن ۶۵ کیلوگرم فرد برتر باید برای کسب سهمیه المپیک راهی مرحله آخر گزینشی در بلغارستان شود.

مسابقات انتخابی امسال در هر سه بخش کشتی آزاد، فرنگی و زنان طی دو روز برگزار خواهد شد که روز اول رقابت‌ها برای تعیین دو نفر برتر است و پس از آن رقابت نهایی بین دو کشتی‌گیر برتر در روز دوم مسابقات به شکل ۲ از ۳ برگزار شده و هر ورزشکار با پیروزی در دو کشتی جواز حضور در المپیک را کسب خواهد کرد.

بر اساس قوانین داخلی امریکا در کشتی آزاد مردان، نفراتی که در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان موفق به کسب مدال و سهمیه شده‌اند، از شرکت در مسابقات روز اول معاف هستند و مستقیما به دیدار نهایی در روز دوم صعود می‌کنند. کشتی‌گیرانی که در اوزان غیرالمپیکی مدال گرفته‌اند نیز در روز نخست در مراحل اولیه با استراحت روبرو شده و برای صعود به دیدار نهایی تنها به دو پیروزی نیاز خواهند داشت.

گفتنی است در مسابقات امریکا قرعه‌کشی به شکل معمول انجام نمی‌شود و کشتی‌گیران بر اساس سیدبندی اعلام شده مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. این سیدبندی توسط کمیته‌ فنی و با حضور نمایندگان کشتی‌گیران و کارشناسان فدراسیون کشتی امریکا بر اساس نتایج قبلی و مسابقات رودرروی این نفرات انجام شده است. البته در صورت انصراف هر کشتی‌گیر حاضر در این لیست جدول مسابقات به طور کامل تغییر خواهد کرد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم با حضور ۱۰ کشتی‌گیر، توماس گیلمن نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۷ به عنوان سید نخست در بالای جدول قرار می‌گیرد. دیتون فیکس نماینده امریکا در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ که مدتی به دلیل دوپینگ محروم بود، سید دوم مسابقات است. ویتالی آروجائو نایب قهرمان جوانان جهان سید سوم است که همراه با فیکس در پایین جدول قرار خواهند گرفت. از دیگر نفرات مطرح حاضر در این لیست می‌توان به نیک سوریانو نایب قهرمان جام پلیکونه ایتالیا و جو کولون نفر سوم وزن ۶۱ کیلوگرم جهان در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد که به ترتیب سید ۵ و ۶ مسابقات هستند.

در وزن ۶۵ کیلوگرم نیز ۱۱ کشتی‌گیر جواز حضور در مسابقات انتخابی را کسب کرده‌اند که زین رترفورد نماینده امریکا در نورسلطان به عنوان سید ۱ در جدول قرار می‌گیرد. رترفورد در مسابقات انتخابی امریکا با شکست مقابل کشتی‌گیری از آرژانتین موفق به کسب سهمیه نشده بود تا امریکا در این وزن نیاز به حضور به مرحله آخر گزینشی در بلغارستان داشته باشد. جدی‌ترین رقیب رترفورد سید دوم مسابقات یانی دیاکومیهالیس است که به تازگی در تورنمنت فرانسه به مقام نخست رسیده است. جردن الیور کشتی‌گیر کهنه‌کار امریکایی در جایگاه سوم قرار گرفته و سید چهارم مسابقات نیز به جیمز گرین برنده مدال نقره و برنز جهان در وزن ۷۰ کیلوگرم واگذار شده است. از دیگر نفرات نامدار حاضر در لیست می‌توان به فرانک مولینارو نماینده امریکا در المپیک ۲۰۱۶ برزیل اشاره کرد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم جردن باروز به دلیل کسب مدال در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ در روز اول مسابقات استراحت خواهد کرد و سایر نفرات برای تعیین رقیب باروز به مصاف یکدیگر خواهند رفت. کایل داک قهرمان وزن ۷۹ کیلوگرم جهان به دلیل همین موفقیت در دور اول استراحت خواهد داشت و ۷ کشتی‌گیر دیگر یک مرحله حذفی بیشتر برگزار خواهند کرد. از بین سایر نفرات جسیون نولف به عنوان سید نخست در بالای جدول قرار می‌گیرد، هر چند که به نظر می‌رسد داک مشکل چندانی برای کسب دو پیروزی و رقابت با باروز در دیدار نهایی نداشته باشد.

در حضور ۱۱ کشتی‌گیر دیوید تیلور به عنوان سید نخست وزن ۸۶ کیلوگرم در بالای جدول جای خواهد گرفت. زاهد والنسیا قهرمان جام پلیکونه و نایب قهرمان جوانان جهان به عنوان جدی‌ترین رقیب تیلور سید دوم مسابقات است و پت داونی کشتی‌گیر جنجالی امریکا که به عنوان نماینده این کشور در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ شرکت کرد، نفر سوم لیست خواهد بود. بو نیکل قهرمان زیر ۲۳ سال جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم دیگر کشتی‌گیر مطرح حاضر در این وزن است که وی نیز به عنوان سید ۶ مسابقات در پایین جدول خواهد بود تا تیلور مسیر آسانی برای حضور در رقابت نهایی داشته باشد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز شرایطی مشابه با وزن ۷۴ برقرار است و کایل اسنایدر به دلیل کسب مدال برنز سال ۲۰۱۹ از شرکت در رقابت‌های روز نخست معاف شده است. جیدن کاکس قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم جهان در دو دور نخست حذفی استراحت خواهد داشت و تنها پس از حذف شدن ۵ نفر از ۸ کشتی‌گیر دیگر حاضر در این مسابقات به جدول وارد خواهد شد. دیگر کشتی‌گیر مطرح حاضر در مسابقات کالین مور سید ۱ رقابت‌ها است که در جام پلیکونه ایتالیا با شکست علیرضا کریمی به مدال طلا رسیده بود.

رقابت‌های سنگین‌ترین وزن مسابقات نیز با حضور ۹ کشتی‌گیر برگزار می‌شود. نیک گویازدوفسکی دارنده دو مدال برنز جهان به عنوان سید ۱ در بالای جدول قرار می‌گیرد. گیبل استیوسون قهرمان جوانان جهان در سال ۲۰۱۷ سید دوم مسابقات است که برای صعود به دیدار نهایی باید مقابل میسون پاریس نفر سوم جدول قرار بگیرد. پاریس در مسابقات جوانان جهان در سال ۲۰۱۹ با ضربه فنی کردن امیرحسین زارع به مدال طلا رسیده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *