خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

جامبولات تدیف: یزدانی می‌تواند تیلور را ببرد اگر…؛ دیگر به مربیگری علاقه‌ای ندارم!

جامبولات تدیف
نویسنده:

یدالله محمدی

تاریخ :

2 بهمن 1402


ساعت :

۸:۰۹

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد روسیه حسن یزدانی را یکی از بزرگان تاریخ کشتی خواند.


اختصاصی خانه کشتیجامبولات تدیف، سرمربی افسانه‌ای کشتی آزاد روسیه از سال ۲۰۰۱ سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بود و به جز یک وقفه دوساله، تا سال ۲۰۲۱ هدایت این تیم را برعهده داشت و به افتخارات بزرگی رسید. سال گذشته تدیف از سمت خود کنار رفت و حاجی مراد گاتسالوف به عنوان سرمربی آزادکاران روسیه منصوب شد.

جامبولات تدیف در گفت و گوی اختصاصی با خانه کشتی، در ابتدای صحبت‌هایش با اشاره به کشتی حسن یزدانی و انور گدویف در فینال المپیک ریو که با پیروزی لحظات آخری یزدانی همراه بود، گفت:

یزدانی یک مبارز بسیار شایسته در تاریخ کشتی جهان است؛ این مسابقه جزئی از تاریخ گذشته است که بسیار زیبا و حساس بود.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد روسیه درباره رقابت‌ حسن یزدانی و تیلور گفت:

نبرد یزدانی و تیلور بسیار حساس است؛ فکر می‌کنم یزدانی برای پیروزی در رقابت های بعدی باید هم از برنامه و رژیم اصولی پیروی کند و هم دو برابر تیلور تمرین کند تا او را شکست دهد.

جامبولات تدیف که تمایلی به صحبت درباره جدایی‌اش از تیم ملی کشورش نداشت، در پاسخ به این سوال که آیا قصد بازگشت به مربیگری کشورش را دارد یا پیشنهادی به او ارائه شده، گفت:

خیر، پیشنهادی به من نشده و البته دیگر آن را نمی‌خواهم، دیگر نمی‌خواهم مربی شوم.

تدیف در پایان صحبت‌هایش اشاره‌ای به کشتی گادژی رشیدوف در فینال جهانی ۲۰۱۸ با بونه رودریگز کوبایی داشت داشت و آن را تلخ ترین خاطره خود از مربیگری دانست و ویدیوی زیر از ان مسابقه را در اختیار خانه کشتی گذاشت که در ادامه می‌بینید.

گفتنی است در جریان فینال مسابقات جهانی ۲۰۱۸ در وزن ۶۱ کیلوگرم، بونه رودریگز کوبایی در یک کشتی دیدنی با حساب ۵ بر ۵ گاجی مراد رشیداف را شکست داد و صاحب مدال طلا شد. در ثانیه های پایانی این کشتی، حریف کوبایی دائم دفاع می کرد که در پایان مسابقه جامبولات تدیف سرمربی روسیه به شدت به داور اعتراض کرد و ضربه ای هم به او وارد کرد تا با کارت قرمز مواجه شود.

برچسب‌ها:
3 دیدگاه برای “جامبولات تدیف: یزدانی می‌تواند تیلور را ببرد اگر…؛ دیگر به مربیگری علاقه‌ای ندارم!
  1. Reza گفت:

    سرمربی روسیه انسانی بسیار مغرور است تا قبل از اینکه روسیه از مسابقات جهانی و المپیک حذف شود ،حتی قبول نمی‌کرد در مورد کشتی ایران نظر بدهد ولی بعد از حذف روسیه پشت سر هم در مورد کشتی گیران ایرانی نظر کارشناسی می‌دهد،

  2. شاهرخ دانش گفت:

    میتواند ببرد بشرطی مربی مثل خودت بالاسرش باشه..

  3. علی گفت:

    بهترین مربی دنیا بود❤❤❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *