خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

جام جهانی کشتی آزاد؛ اشتباه عجیب در جابجایی قاسم‌پور؛ ارنج ضعیف کار دست ایران داد!

کامران قاسم پور - کایل اسنایدر - جام جهانی آمریکا
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

21 آذر 1401


ساعت :

۲۱:۴۲

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

کامران قاسم‌پور در فینال جام جهانی در وزنی بالاتر کشتی گرفت و مقابل اسنایدر شکست خورد.


اختصاصی خانه کشتی- تیم ملی کشتی آزاد در فینال جام جهانی آمریکا، با نتیجه ۶ بر ۴ مقابل میزبان شکست خورد و دستش از جام قهرمانی کوتاه ماند.

این‌ اتفاق در حالی افتاد که ترکیب تیم ملی در فینال باعث انتقادات مختلفی شد؛ کادرفنی در این مسابقه تصمیم گرفت از کامران قاسم‌پور در وزن ۹۷ کیلوگرم استفاده کند که او در مصافی یک‌طرفه با کایل اسنایدر، پنج بر صفر باخت و نتوانست کاری از پیش ببرد.

از مدت‌ها پیش زمزمه‌هایی مبنی بر حضور قاسم‌پور در وزن بالاتر شنیده می‌شد که کادرفنی آن را تکذیب کرد اما در فینال جام جهانی قاسم‌پور در وزن بالاتر به میدان رفت که شکست خورد.

در واقع شاید این بزرگ‌ترین اشتباه کادرفنی در این جام بود که با استفاده از کامران در وزن بالاتر، هم کشتی در ۹۲ کیلوگرم را باخت هم در ۹۷ کیلوگرم؛ با توجه به وزن قاسم‌پور و اختلاف او با اسنایدر، بهتر بود او در وزن خودش به روی تشک برود تا شانس بردش هم بیشتر می‌بود.

از طرفی اگر قرار است قاسم‌پور برای حضور در المپیک کارش را در وزن ۹۷ کیلوگرم ادامه دهد، بهتر است کارش را در مسابقاتی سبک‌تر در این وزن پیگیری کند تا بتواند به مرور زمان در این وزن جا بیفتد و برای المپیک به شرایطی ایده آل برسد اما عجله کادر فنی برای استفاده از دارنده دو طلای جهان در وزن بالاتر، کار دست ایران داد و باعث شد قهرمانی دور از دست ایرانی‌ها به آمریکا برسد.

یک دیدگاه برای “جام جهانی کشتی آزاد؛ اشتباه عجیب در جابجایی قاسم‌پور؛ ارنج ضعیف کار دست ایران داد!
  1. reza گفت:

    ارنج این وزن هم عیب داشت و هم از طرفی یک حسن هم داشت. عیبش این بود که باید به آذرپیرا که منتخب جهان رو قبل فینال با امتیاز عالی شکست داده بود فرصت روبرو شدن با اسنایدر داده می‌شد. اما حسنش این بود که عیار وزن ۹۷ کیلو دست کامران اومد و الان راحت‌تر میتونه درباره وزنش تو المپیک تصمیم بگیره.
    اما به طور کلی انتخاب اعضای تیم خیلی بد بود. ما نباید یادمون بره که تیم کشتی ایران هستیم و هر جا که میریم باید آبروی تیم کشتی ایران رو حفظ کنیم. گفتند که مومنی و الهی رو بردیم که تجربه کسب کنند! آیا جام جهانی که داره در کشور مهمترین رقیب ما یعنی آمریکا برگزار میشه جای کسب تجربه برای نوجوون ۱۷ ساله و مومنی که تو لیگ به حریف روس ۱۰-۰ باخته بود است؟ به سه مسابقهٔ ابراهیم الهی نگاه کنید، آیا این نوجوون در این مسابقات تجربه کسب کرد یا از نظر روحی نابود شد؟ به این نمیگن تجربه اندوزی، میگن نابود کردن استعداد. کسب تجربه هم راه و روش داره. مومنی و الهی می‌تونستند در مسابقات سبک‌تری در بزرگسالان شرکت کنند و تجربه کسب کنند. نه در جام جهانی و در کشور آمریکا که کشتی گیر آمریکایی به حدی روی کشتی گیر ما تسلط داره که میره پشتش و یک دقیقه زبونش رو در میاره و میخنده. متاسفانه کادر فنی به هیچ وجه در این مسابقات اسم و اعتبار کشتی ایران رو در نظر نگرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *