خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

حسن رحیمی: مربیگری از کشتی گرفتن به مراتب سخت تر است؛ سرلک می تواند مدال های بیشتری دشت کند

نویسنده:

مصطفی ذبیح زاده

تاریخ :

2 بهمن 1401


ساعت :

۱۳:۵۱

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

حسن رحیمی که در مسابقات قهرمانی کشور به عنوان مربی تیم تهران حضور داشت، در خلال این رقابت ها به گفتگو با خانه کشتی پرداخت.


اختصاصی خانه کشتیحسن رحیمی که به عنوان یکی از مربیان استان تهران در مسابقات قهرمانی کشور حضور داشت، در حاشیه این رقابت ها به سوالات خبرنگار خانه کشتی پاسخ داد.

رحیمی درباره سطح فنی مسابقات قهرمانی کشور گفت:

حضور اکثر مدعیان هر وزن در مسابقات قهرمانی کشور، موجب ارتقا فنی این رقابت‌ها شد. البته بعضی از ملی پوشان سهمیه جام تختی و در قهرمانی کشور غایب بودند اما در کل سطح مسابقات بالا بود و در یک سالن خوب برگزار شد. همانطور که می دانید سالن هفتم تیر بازسازی شده و میزبانی شایسته ای از تیم ها داشته است.

وی درباره وضعیت کشتی تهران گفت:

کشتی تهران با اینکه در ماه های اخیر شرایط مدیریتی‌اش ثبات نداشت، اما خوشبختانه توانستیم بچه‌ها را در این یک ماه جمع و جور کنیم که خوشبختانه کشتی های خوبی گرفتند و عملکردشان راضی کننده بود.

رحیمی در خصوص ورود به عرصه مربیگری اظهار کرد:

مربیگری از کشتی گرفتن خیلی سخت‌تر است. به هرحال همه ما دینی نسبت به کشتی داریم که باید ادا کنیم. یک زمان می‌توانی در باشگاهت تمرین بدهی و یک زمان می‌توانی به کادر ملی کمک کنی. مهم این است که مسئولیتی که به گردن همه‌مان هست را بعد از دوران قهرمانی ادامه دهیم و در کشتی فعال باشیم و بتوانیم داشته‌هایی که در این چند سال به دست آورده‌ایم را به بچه‌هایی که زحمت می‌کشند انتقال دهیم. در نهایت همین بچه‌ها ان‌شالله بتوانند در میادین بین‌المللی جهانی و المپیک موفق شوند.

وی درباره چرخه انتخابی تیم ملی گفت:

چرخه انتخابی تیم ملی اگر به همین صورت خوب و منظم اجرا شود و ادامه پیدا کنند، می تواند کمک کننده باشد. مهم‌ترین اصل این است که حق کسی پایمال نمی‌شود، همه انتخابی می‌دهند و کشتی می‌گیرند و جای بحثی نیست. این چرخه خیلی می‌تواند به کشتی کمک کند و کسی نمی‌تواند ادعا کند که جا مانده یا حقش خورده شده. جوان‌ها هم می‌توانند از این چرخه استفاده کنند و خودشان را نشان دهند.

رحیمی در پایان درباره فینال وزن ۵۷ کیلوگرم مسابقات قهرمانی کشور گفت: 

سرلک و مومنی هر دو از جوانان آینده دار هستند و کشتی نزدیکی با یکدیگر گرفتند. سرلک نایب قهرمان جهان است و بنظرم قابلیت کسب مدال های بیشتر را دارد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *