خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

حسن یزدانی تنها بازمانده لشکر کشتی ایران در بازی های آسیایی جاکارتا

حسن یزدانی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

7 مهر 1402


ساعت :

۱۶:۰۰

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

از بین ۱۲ کشتی گیر ایرانی حاضر در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ تنها حسن یزدانی در هانگژو به روی تشک می رود.


اختصاصی خانه کشتی– مسابقات کشتی بازی های آسیایی ۲۰۲۲ از ۱۲ مهر در هانگژو آغاز می شود؛ این رقابت ها ابتدا با کشتی فرنگی شروع می شود که روزهای ۱۲ و ۱۳ مهر شاگردان رنگرز به روی تشک می روند و در ادامه روزهای ۱۴ و ۱۵ مهر هم نوبت به آزادکاران می رسد.

تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در حالی باید به هانگژو سفر کنند که در دوره قبل این رقابت ها، هر دو تیم به قهرمانی رسیدند اما از بین ۱۲ کشتی گیر اعزامی تنها حسن یزدانی در ترکیب تیم فعلی به روی تشک خواهد رفت.

در کشتی فرنگی در جاکارتا مهرداد مردانی (۶۰ کیلوگرم)، محمدرضا گرایی (۶۷ کیلوگرم)، محمدعلی گرایی (۷۷ کیلوگرم)، حسین نوری (۸۷ کیلوگرم)، علی اکبر حیدری (۹۷ کیلوگرم) و بهنام مهدی زاده (۱۳۰ کیلوگرم) نماینده ایران بودند که نهایتا تیم ایران با دو طلای محمدعلی گرایی و حسین نوری، و دو برنز مهرداد مردانی و محمدرضا گرایی قهرمان شد.بهنام مهدی زاده و علی اکبر حیدری هم به مقام پنجم اوزان خود رسیدند.

از ترکیب فوق در حال حاضر محمدرضا و محمدعلی گرایی در تیم ملی کشتی می گیرند که چندی پیش در مسابقات جهانی به روی تشک رفتند که محمدرضا گرایی به برنز جهان رسید و محمدعلی حذف شد.

در کشتی آزاد هم تقریبا شرایطی مشابه کشتی فرنگی برقرار است؛ تیم کشتی آزاد ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ با ترکیب رضا اطری (۵۷ کیلوگرم)، مهران نصیری (۶۵ کیلوگرم)، مصطفی حسین خانی (۷۴ کیلوگرم)، حسن یزدانی (۸۶ کیلوگرم)، علیرضا کریمی (۹۷ کیلوگرم) و پرویز هادی (۱۲۵ کیلوگرم) عازم جاکارتا شد که در پایان حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی به طلا رسیدند و رضا اطری مدال برنز را کسب کرد. مصطفی حسین خانی و مهران نصیری هم در اوزان خود پنجم و سیزدهم شدند.

در بین این نفرات رضا اطری، حسن یزدانی و علیرضا کریمی همچنان در رقابت های مختلف حضور دارند که تنها حسن یزدانی در این دوره هم ملی پوش ایران است و به این ترتیب از بین ۱۲ ملی پوش دوره قبل، تنها ۱ نفر در تیم فعلی به روی تشک می رود و بقیه نفرات یا در ترکیب تیم حضور ندارند و یا از دنیای مسابقات کشتی خداحافظی کرده اند.

3 دیدگاه برای “حسن یزدانی تنها بازمانده لشکر کشتی ایران در بازی های آسیایی جاکارتا
  1. کردستان گفت:

    آقا چجوری به آقای دبیر برسانیم مربی فنی روس بدنساز آمریکایی لازمه بخدا لازمه

  2. کردستان گفت:

    همیشه گفتم قبل بازی های جهانی ما یک مربی کاربلد روس بوایسار سایتیف یا یکی مثل گاتسالوف ویک مربی تمام عیار بدنساز آمریکایی میخوایم.این همه رو فوتبال پول سرمایه گذاری مکنن خب یکمم روکشتی چون کشتی تو خون ما ایرانیانه ازهمین الان برا حسن یزدانی دعا میکنم پاریس طلا بگیره شمام دعا کنید

  3. کردستان گفت:

    کلا سایت ها فکر کنم چند سال عقبن یکم رو املا کارکنید ما توسال ۲۰۲۳هستیم نوشتید ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *