خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

دبیر: کشتی به دلیل نداشتن مربیان با سواد در رده های پایه افت کرده است

رییس فدراسیون کشتی-علیرضا دبیر-اتفاقات فینال لیگ کشتی آزاد
نویسنده:

حامد نوشادی

تاریخ :

28 اسفند 1399


ساعت :

۲۲:۱۳

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

رئیس فدراسیون کشتی در مراسم رونمایی از نخستین سامانه جامع خبرنگاران کشتی در مورد مسائل روز کشتی ایران با خبرنگاران به گفتگو پرداخت.


خانه کشتیعلیرضا دبیر در مورد برگزاری انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی اظهار کرد:

قطعا در تمامی اوزان انتخابی خواهیم داشت. برای حسن یزدانی انتخابی برگزار کردیم تا روی رغیب اصلی خود تیلور کار کند، در وزن ۵۷ کیلوگرم به دلیل کم کردن وزن کشتیگران انتخابی را زود برگزار کردیم تا فرد منتخب برای المپیک از لحاظ بدنی به مشکل بر نخورد. تا کنون برای سه وزن انتخابی برگزار شد و مطمئنا کشتی گیران در اوزن دیگر نیز با برگزاری انتخابی راهی المپیک خواهند شد.

رئیس فدراسیون کشتی در این باره افزود:

متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا چرخه انتخابی تیم ملی را نتوانستیم به صورت کامل برگزار کنیم. گاهی اعزام همزمان دو نفر در یک وزن به تورنمنت خارجی نیز یک انتخابی محسوب می شود. رقابت محمدعلی گرایی و امین کاویانی نژاد در اوکراین برای کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی جنبه انتخابی تیم ملی داشت و انتظار نداشته باشید که کادر فنی بین این دو کشتی گیر بار دیگر انتخابی برگزار کند.

دبیر ادامه داد:

در فروردین برای تیم های آزاد و فرنگی هر کدام ۳ اعزام داریم. جام تختی که در ۲۸ اردیبهشت برگزار میشود، احتمالا مستقیما در هر وزن مثلا ۱۰ کشتی گیر وارد جام تختی می‌شوند، برای یکی دو وزن میتواند جنیه انتخابی داشته باشد. تورنمنت لهستان را پیش رو داریم و امکان اعزام چندین کشتی گیر به این تورنمنت وجود دارد.من به انتخابی پایبندم و تمام سعی من اجرای عدالت است.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به مشکلات بودجه‌ای کشتی خاطرنشان کرد:

در فروردین ۶ اعزام داریم که ۵٫۵ میلیارد پول می‌خواهد. من دو تیم آزاد و فرنگی می‌برم. ۵۴ نفر را به آلماتی اعزام میکنم، چون انتخابات آسیا را هم داریم. پول اعزامش را هم نداریم. کار به تعطیلات می‌خورد، بعد اگر تیم به گزینشی نرفت، گله نکنید. فقط بلیت مسابقات گزینشی را کمیته ملی المپیک می‌ دهد. ٣٢ هزار فرانک سوئیس هزینه ثبت نامش هست.

دبیر ادامه داد:

کشتی به دلیل نداشتن مربیان با سواد در رده های پایه افت کرده است، دلیل بعدی آن وقت نگداشتن رئیس هیات های کشتی است . متاسفانه فقط تیم های ملی بزرگسالان رصد می شوند. مشکلات کشتی باید ریشه یابی شوند و مرببان با سواد به استعدادیابی بپردازند و به رشد رده های پایه کمک کنند.

علیرضا دبیر در مورد پژمان درستکار گفت:

من از لحاظ فنی پژمان درستکار را قبول دارم. ایشان در مربیگری توانایی های زیادی دارد. او استعفا نداده و دوره اش تمام شده است.

وی درباره گلایه‌های علیرضا رضایی از غلامرضا محمدی در بحث انتخاب ملی پوشان، گفت:

او و غلام محمدی قرار است امروز آشتی کنند و با یکدیگر ناهار بخورند. هر دو از قهرمانان خوب ما هستند، همیشه این اختلاف نظرها بوده است اما من حتما نمی‌گذارم سلایق شخصی در انتخابی باشد. وقتی محمد بنا تیم را به اوکراین برده، انتخابی را همان جا برگزار کرده، پس چرا انتقاد می‌شود؟ اگر انتقاد درستی هست حتما باید مطرح کنید تا به کشتی کمک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *