خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

درخشش راوی کومار در آسیا؛ ستاره هندی، چالش بزرگ رقیب آمریکایی

راوی کومار
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

13 اردیبهشت 1401


ساعت :

۱۲:۵۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

راوی کومار، ستاره سبک وزن هند در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا قهرمان شد و برای رقبا خط و نشان کشید.


اختصاصی خانه کشتی– چندی پیش و در مسابقات قهرمانی آسیا، راوی کومار موفق شد برای سومین بار قهرمان آسیا شود و به اولین کشتی گیر تاریخ هند تبدیل شود که سه طلای آسیا دارد.

او در فینال قهرمانی آسیا در اولان باتور، در وزن ۵۷ کیلوگرم با نتیجه ۱۲ بر ۲ کالژان از قزاقستان را شکست داد و به قهرمانی رسید.

کومار که درخشش خود در آسیا را از سه سال پیش شروع کرده، سه گانه خود را تکمیل کرد و به ترتیب در قهرمانی آسیا ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بر بام قاره کهن ایستاد.

نکته جالب اینکه او در همه کشتی های خود در مغولستان، ابتدا امتیاز از دست داد اما در ادامه موتورش روشن شد و همچون طوفان رقبا را در خود غرق کرد.

ستاره کشتی هند پس از این قهرمانی گفت:

سطح مسابقات بسیار خوب بود و من برای کسب مدال طلا برای هند، برنامه ریزی کرده بودم. همه رقبا بسیار قوی بودند. من طبق برنامه پیش رفتم اما در ابتدا شرایط کمی سخت بود، با این وصف همانطور که گفتم، بر اساس برنامه ای که از قبل داشتم به سمت فینال حرکت کردم و خوشبختانه برای سومین بار طلا را کسب کردم.

او ادامه داد:

۵۷ کیلوگرم وزنی است که در آن می توانید هر روز یک کشتی گیر جدید داشته باشید.. خود من وقتی به کشتی وارد شدم برای همه تازه کار بودم.

دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۹ افزود:

من واقعا فکر می کردم که در فینال با عبدالله اف کشتی می گیرم. حتی ندیدم او چگونه شکست خورد. وقتی به فینال رسیدم دیدم که او شکست خورده است. گاهی اوقات بدن شما درست کار نمی کند و فکر می کنم برای او هم این اتفاق افتاد. اما فینال در مقابل کالژان کشتی خوبی بود و توانستم به برتری برسم.

قهرمان سبک وزن آسیا درباره شرایط وزنی خود هم عنوان کرد:

من در آینده نزدیک، بسته به رقابت ها و شرایط بدنی، بین ۵۷ و ۶۱ کیلوگرم کشتی می گیرم. حفظ وزن در ۵۷ کیلوگرم دشوار است. مسابقات قهرمانی آسیا برایم بسیار مهم بود و من مدت زیادی بود که در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی نگرفته بودم. در ادامه هم سعی می کنم در یک یا دو تورنمنت رنکینگ در وزن ۶۱ کیلوگرم کشتی بگیرم، اما برای شرکت در مسابقات کشورهای مشترک المنافع و [بازی های آسیایی] باید وزنم را تا ۵۷ کیلوگرم کاهش دهم.

حالا با حضور دوباره کومار در میادین، او می تواند به یک رقیب جدی برای توماس گیلمن در مسابقات جهانی تبدیل شود و با توجه به غیبت روسیه در مسابقات جهانی امسال، او می تواند سدی بزرگ در مقابل قهرمان جهان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *