خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

درخشش مطلق پدیده روسی در بلگراد؛ آمار درخشان تاج الدینوف در جهانی

احمد تاج الدینوف
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

2 مهر 1402


ساعت :

۱۰:۵۴

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

کشتی گیر روسی الاصل بحرین با عملکردی درخشان به قهرمانی جهان رسید و ستاره بی چون و چرای مسابقات بود.


اختصاصی خانه کشتی– احمد تاج الدینوف ستاره اصلی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در صربستان بود؛ نماینده بحرین در وزن ۹۷ کیلوگرم که چندی پیش در قهرمانی آسیا با برتری مقابل رقبا از جمله مجتبی گلیج نام خود را بر سر زبان ها انداخت، در بلگراد موفق شد در نیمه نهایی با برتری قاطع مقابل عبدالرشید سعدالله اف هم باشگاهی خود، به فینال برود و طلای این وزن را بر سینه بزند.

تاج الدینوف در این مسابقات آماری بسیار خوب از خود ثبت کرد؛ او در ۵ دور کشتی، موفق شد ۴۸ امتیاز بگیرد و تنها ۳ امتیاز بدهد. از طرفی او در کشتی ها طوفانی ظاهر شد تا جایی که در ۵ دور کشتی و ۳۰ دقیقه زمان لازم، کشتی هایش را در مجموع در زمانی نزدیک به ۱۵ دقیقه تمام کرد و ۵۰ درصد از زمان خود را ذخیره کرد! او ۳ رقابت خود را با اختلاف امتیاز به پایان رساند و در یک کشتی هم با ضربه فنی پیروز شد که این برد مقابل کایل اسنایدر قهرمان نامدار آمریکایی بود. او همچنین با از دست دادن تنها ۳ امتیاز بهترین عملکرد دفاعی را از خود ثبت کرد.

البته تاج الدینوف از نظر کسب امتیاز یک رقیب برتر داشت؛ ویتالی آروجائو پدیده آمریکا در وزن ۶۱ کیلوگرم که موفق شد عباس گادژی ماگمدوف روسی را کیش و مات کند، در ۵ کشتی خود ۵۰ امتیاز کسب کرد و ۳ مبارزه خود را با اختلاف امتیاز عالی پیروز شد.

در کنار این دو کشتی گیر، بیشترین برد ثبت شده به زائور بک سیداکوف تعلق گرفت؛ قهرمان جهان و المپیک که بازگشت درخشانی به تشک داشت، ۶ دور کشتی گرفت و با ۶ پیروزی بیشترین تعداد برد را به نام خود ثبت کرد. او در مجموع ۳۶ دقیقه روی تشک بود و موفق شد با برتری مقابل نفراتی از جمله یونس امامی، ختیک سابالوف و کایل دیک به طلای ۲۰۲۳ برسد.

با وجود این، عنوان سرگرم کننده ترین و جذاب ترین کشتی ها، به رقابت های آرسن هاروتیونیان تعلق گرفت؛ این کشتی گیر ارمنی که در وزن ۵۷ کیلوگرم به مقام سوم رسید، موفق شد ۷۴ امتیاز کسب کند و ۲۱ امتیاز از دست دهد تا در مجموع کشتی های او با رد و بدل شدن ۹۵ امتیاز همراه باشد که بی شک یک آمار جذاب برای رقابت های جهانی است.

یک دیدگاه برای “درخشش مطلق پدیده روسی در بلگراد؛ آمار درخشان تاج الدینوف در جهانی
  1. عبداله حیدری گفت:

    از العان این را به یاد داشته باشید تاج الدینف در المپیک طلا سید نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *