خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

دلیل خط خوردن سعدالله اف مشخص شد؛ حمایت از جنگ کار دست تانک روسی داد!

نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

16 فروردین 1403


ساعت :

۱۶:۱۶

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اتحادیه جهانی کشتی حمایت از جنگ را دلیل صادرنشدن مجوز حضور قهرمان سرشناس کشتی روسیه در مسابقات گزینشی المپیک عنوان کرد.


اختصاصی خانه کشتی– صبح امروز با اعلام رئیس فدراسیون کشتی روسیه، عبدالرشید سعدالله اف قهرمان سرشناس کشتی این کشور مجوز حضور در مسابقات گزینشی المپیک در قاره اروپا به میزبانی آذربایجان را دریافت نکرد و علیخان جبرئیلوف جایگزین او شد. تانک روسی که پیش تر از حضور در مسابقات قهرمانی اروپا هم منع شده بود، در مسابقات گزینشی شرکت نخواهد کرد تا حضورش در المپیک نیز در هاله ای از ابهام باشد.

حالا اتحادیه جهانی کشتی در تازه ترین خبر، ادامه حمایت های قهرمان جهان و المپیک از جنگ روسیه و اوکراین و عضویت او در باشگاه دینامو را دلیل این موضوع عنوان کرده است.

اتحادیه جهانی کشتی در گزارش خود نوشته است:

عبدالرشید سعدالله اف پس از آنکه نتوانست معیارهای لازم که توسط کمیته بین المللی المپیک برای تشخیص واجد شرایط بودن به عنوان ورزشکار بی طرف را دریافت کند، از مسابقات گزینشی المپیک در باکو محروم شد. قهرمان دو دوره المپیک از سوی هیئت صلاحیت جهانی که به عنوان شخص ثالث و به صورت مستمر بر صلاحیت کشتی گیران نظارت می کنند، رد شد. این هیئت بر اساس معیارهای تعریف شده توسط کمیته بین المللی المپیک فعالیت می کند و بعد از اینکه اطلاعات جدیدی مبنی بر حمایت این ورزشکار از جنگ روسیه و اوکراین و عضویت رسمی او در باشگاه دینامو به دست آن ها رسید، تصمیم گرفت تا روی نام قهرمان چندین دوره جهان خط بکشد.

در جریان حضور ورزشکاران انفرادی در تورنمنت های بین المللی، شرایط بی طرفی آن ها توسط اتحادیه جهانی کشتی و بر اساس معیارهای تعیین شده توسط کمیته بین المللی المپیک بررسی می شود تا با کنترل ورزشکاران روسیه و بلاروس، مجوز حضور یا عدم حضور آن ها صادر شود.
گفتنی است کشتی گیرانی که واجد شرایط تشخیص داده شوند، به عنوان ورزشکار بی طرف انفرادی و بدون هیچ پرچم و نشانی از کشور خود، در مسابقات به رقابت می پردازند و در صورت کسب مدال، در حین اعطای جوایز سرود ملی کشورهای روسیه و بلاروس نیز پخش نخواهد شد.

یک دیدگاه برای “دلیل خط خوردن سعدالله اف مشخص شد؛ حمایت از جنگ کار دست تانک روسی داد!
  1. اکبر گفت:

    اگر از جنگ اوکراین حمایت کرده یعنی بجای کشتی‌گیر در خدمت پوتین!!! قبلاً تاج‌الدینوف حال‌ش رو جا آورده همچین تانک هم نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *