خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

دوئل شعبانی-محمدیان، از لیگ تا انتخابی؛ این داستان ادامه دارد

انتخابی ، شعبانی ، محمدیان
نویسنده:

مصطفی ذبیح زاده

تاریخ :

16 آبان 1399


ساعت :

۱۸:۵۳

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

بدون شک رقابت جذاب بین علی شعبانی و محمدحسین محمدیان، از مهیج ترین مسابقات انتخابی تیم ملی بوده است.


خانه کشتی  – از همان روزی که محمدحسین محمدیان با ضربه کردن کایل اسنایدر بازگشت شکوهمندانه اش به دنیای کشتی بعد از چهار سال دوری را فریاد زد، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد خاطر جمع شده بود که آنقدر تنور رقابت داخلی در این وزن داغ خواهد شد که نفر برگزیده در المپیک حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

رقابت بین علی شعبانی و محمدحسین محمدیان در انتخابی وزن ۹۷ کیلوگرم آن قدر داغ و مهیج دنبال شد که غیبت رضا یزدانی فراموش شد. جنگ بین ساری و بابل در این وزن زودتر از تاریخ انتخابی، در کوران دور رفت مسابقات لیگ برتر آغاز شد. جایی که شعبانی و محمدیان همانند دو کشتی گیر سبک وزن به هم پیچیدند که سرانجامش برد محمدیان با نتیجه سه بر سه آن هم در لحظات پایانی بود.

بعد از آن کشتی، محمدحسین حساب کار دستش آمد و فهمید که برای ملی پوش شدن کارش به مراتب سخت تر از تصوراتش خواهد بود.

روز انتخابی اما دو کشتی گیر شرایط کاملا متفاوتی داشتند. هر دو مقابل مجتبی گلیج به برتری رسیدند، با این تفاوت که برد شعبانی مقتدرانه بود و برد محمدیان شکننده. کاملا واضح بود که محمدیان، آن کشتی گیر سرحال و پرسرعت یکی دو ماه گذشته نیست. بدنش سنگین بود، در گرفتن ها جا می ماند و در برگشت ها هم حرفی برای گفتن نداشت، در حالی که حمله در برگشت ها شگردش بود.

از طرفی شعبانی کاملا با استراتژی پا به مسابقات انتخابی گذاشت. او حتی در مقابل گلیج هم برای تک تک دقایق کشتی برنامه چیده بود. در تایم اول فشارهایش را مهار کرد و در تایم دوم، درست زمانی که منتظر بودیم تا شُش سوم گلیج به دادش برسد، شعبانی با حملاتش مانند پتک بر سرش خراب شد و نبض کشتی را در دست گرفت.

آماده ترین شعبانی یکی دو سال اخیر مقابل محمدیان قرار گرفت و در دو رقابت پیاپی بدون کوچک ترین اشتباه صددرصد کشتی خود را به حریفش تحمیل کرد. دست هایش آن قدر خوب کار می کرد که حتی اجازه جابجا شدن را هم از محمدیان گرفته بود. در تمام دقایق کشتی محمدیان را پرس کرده و قدم هایش رو به جلو بود. شعبانی مقابل محمدیان مقتدرانه به برتری رسید و باخت در لیگ را جبران کرد و در صورت برگزاری مسابقات جهانی، برای دومین سال پیاپی ملی پوش وزن ۹۷ کیلوگرم کشورمان در این رقابت ها خواهد بود. اما مطمئن باشید جنگ این دو کشتی گیر برای المپیکی شدن تازه شروع شده است و محمدیان که بعد از چهار سال تحمل سختی و خانه نشین شدن به کشتی بازگشته است، به همین سادگی پا پس نخواهد کشید. به جمع این دو نفر رضا یزدانی و مجتبی گلیج را هم اضافه کنید که رویای حضور در توکیو را در سر دارند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *