خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

دوئل مازنی‌ها در ۹۷ کیلوگرم؛ چه کسی برنده نبرد گلیج و محمدیان می‌شود؟

مجتبی گلیج - محمدحسین محمدیان
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

16 تیر 1401


ساعت :

۱۹:۴۱

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

برنده دیدار محمدحسین محمدیان و مجتبی گلیج، ملی پوش ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود.


اختصاصی خانه کشتی– در چارچوب رقابت های مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، در وزن ۹۷ کیلوگرم دو کشتی گیر از استان مازندران باید مقابل یکدیگر قرار بگیرند تا ملی پوش ایران در این وزن مشخص شود.

محمد حسین محمدیان، دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۴، نماینده ایران در المپیک توکیو بود. محمدیان که در المپیک ۲۰۲۰ در وزن ۹۷ کیلوگرم به روی تشک رفت، در همان دور نخست مقابل اودیکادزه از گرجستان شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل سعداله یف، محمدیان از دور رقابت ها کنار رفت.

در ادامه او کارش را از مسابقات قهرمانی کشور سر گرفت که با موفقیت در این مسابقات، راهی مسابقات قهرمانی آسیا شد و موفق شد دومین طلای خود در قاره کهن را کسب کند.

از سوی دیگر مجتبی گلیج، نفر سوم مسابقات جهانی ۲۰۲۱، بر اساس چرخه انتخابی می بایست کارش را از مرحله سوم، یعنی جام تختی شروع می کرد که او موفق شد در جام تختی در مقابل چشم همشهریان خود، با پیروزی بر امیرعلی آذرپیرا به مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم ملی صعود کند.

حالا این دو کشتی گیر هم استانی در حالی مقابل یکدیگر قرار می گیرند که گلیج همچنان حسرت مسابقات جهانی سال گذشته را در دل دارد و می خواهد به جبران آن بپردازد، و از سوی دیگر محمدیان قصد دارد ناکامی در المپیک را با موفقیت در مسابقات جهانی از یاد ببرد.

رقابت‌ در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در این وزن، به این شیوه است که در صورت پیروزی گلیج در کشتی اول، او ملی‌پوش این وزن خواهد شد و در صورت شکست گلیج دوبنده تیم‌ ملی در این وزن به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه دست پیدا کند.

محمدحسین محمدیان

مجتبی گلیج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *