خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

دوئل ‌های ساروی و بالی، ورژن جدید رقابت‌ بین علی اکبری، قربانی و رضایی

مهدی بالی،تیم دانشگاه آزاد،دور برگشت لیگ، لیگ برتر کشتی فرنگی،گروه ب-محمد هادی ساروی
نویسنده:

خانه کشتی

تاریخ :

14 آذر 1399


ساعت :

۱۳:۳۶

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

مهدی بالی با پیروزی بر محمدهادی ساروی در رقابتی جذاب و پرحرف و حدیث، انتقام شکست در انتخابی تیم ملی را گرفت. 


خانه کشتی– جدال تماشایی مهدی بالی و محمدهادی ساروی گل سرسبد دور برگشت رقابت های لیگ برتر کشتی فرنگی در گروه ب و تعیین کننده تیم صعودکننده به نیمه نهایی لیگ بود. صبانور در این دیدار با دو پیروزی با امتیاز عالی توسط علی ارسلان و محمد نوربخش برای برد مقابل دانشگاه آزاد از شانس بالایی برخوردار بود و فقط به برتری ساروی مقابل بالی نیاز داشت. اما این بار داستان به‌گونه ای دیگر رقم خورد.

بالی که در سال های اخیر از اعزام به مسابقات بین المللی محروم و در چند رقابت مقابل ساروی بازنده شده بود، در آخرین مسابقه‌ اش با ساروی در انتخابی تیم ملی کشتی سراسر هجومی را به اجرا گذاشت. اما تجربه کم ناشی از عدم حضور در رقابت های بین المللی مانع از نتیجه گیری او شد.

البته بالی در دیگر کشتی انتخابی تیم ملی با ارائه یک نمایش برتر مقابل مهدی علیاری دیگر مدعی این وزن نیز پیروز شده بود تا به همراه ساروی به عنوان جدی‌ترین مدعیان وزن ۹۷ کیلوگرم معرفی شود.

کشتی گیر نوشهری این بار در جدال با دلاور آملی کشتی فرنگی از هدایت مجید رمضانی مربی سازنده اش برخوردار بود و توانست از فرصت‌ها بهتر استفاده کند و نتیجه کشتی را به نفع خود و تیمش تغییر دهد.

قابل ذکر است که ساروی در سطح جهانی کشتی گیر مطرح و قابل احترامی است. اما در یک سال اخیر کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی هیچ گاه نفرات بعد ساروی را ندید و به کسی میدان نداد و همواره این ساروی بود که در میادین مختلف تحت فشار بود!

حال باید از محمد بنا به عنوان سرمربی تیم ملی پرسید که چرا بین دو کشتی گیر هم سطح اینگونه تفاوت قائل می شود؟!

آیا رقابت بین دو مدعی منجر به پیشرفت دیگری و در نهایت تیم ملی نخواهد شد؟!

آیا تجربه دوران قهرمانی امیرعلی اکبری و مرحوم بابک قربانی نباید برای ما تجربه شود تا تنها به یک عنوان دار تکیه نکنیم؟!

لازم به توضیح است که داوری این کشتی در سه صحنه با حواشی همراه بود که مورد اعتراض مربیان دو تیم قرار گرفت. البته پس از پایان رقابت ها داوران فیلم این مسابقه را بازبینی کردند و نتیجه به دست آمده را تایید کردند.


یدیو اختصاصی؛ صحبت های محمدعلی چمیانی درباره سطح کیفی لیگ برتر کشتی فرنگی

*لیگ برتر کشتی فرنگی؛ پایان مسابقات گروه ب با صعود تیم های بازار بزرگ و دانشگاه آزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *