خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

دوراهی سخت برای کشتی ایران؛ دعوت مامیاشویلی پذیرفته می‌شود؟

نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

31 خرداد 1401


ساعت :

۱۰:۱۷

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

رئیس فدراسیون کشتی روسیه در مصاحبه ای از ایران برای حضور در جام پادوبنی دعوت کرد.


احتصاصی خانه کشتی– پس از وقوع جنگ روسیه و اوکراین، نهادهای بین المللی ورزشی، ورزشکاران روسیه را از حضور در مسابقات محروم کردند تا ابرقدرت کشتی دنیا، با چالشی سخت مواجه شود.

پس از این موضوع، خیلی ها گمان می کردند اتحادیه جهانی کشتی راهی برای حضور کشتی گیران روسی در مسابقات ایجاد کند اما غیبت تزارها در مسابقات مختلف و تورنمنت های رنکینگ دار، نشان داد که اتحادیه جهانی کشتی قصد عقب نشینی از موضع خود ندارد.

همین موضوع باعث شد فدراسیون کشتی روسیه، برای حفظ آمادگی کشتی گیران و پشتیبانی مالی از آن ها، آستین بالا بزند و لیگ پادوبنی را با حضور اکثر ستاره های خود برگزار کند.

 پس از آن میخاییل مامیاشویلی، رئیس فدراسیون کشتی این کشور، از برگزاری دومین دوره این لیگ در پاییز خبر داده و اظهار کند که امیدوار است کشورهای مانند ایران هم در این مسابقات شرکت کنند.

با این وجود به نظر می رسد اگر این دعوت رسمی شود، فدراسیون کشتی ایران در یک دوراهی سخت قرار می گیرد. حضور در تورنمنت های کشتی روسیه از جمله لیگ پادوبنی، به دلیل حضور ستاره های ریز و درشت این کشور، می تواند هر کشوری را وسوسه کند تا در چنین تورنمنت با کیفیتی شرکت کند. در نقطه مقابل اما محرومیت روسیه از سوی اتحادیه جهانی، می تواند مهم ترین مانع برای نپذیرفتن این موضوع باشد و ممکن است در صورت حضور کشتی گیران ایران در لیگ پادوبنی در پاییز، اتحادیه جهانی با کشتی ایران زاویه پیدا کند و کار سخت شود.

البته همه این فرضیات منوط به ادامه این وضعیت برای کشتی روسیه است و باید دید تا پاییز و برگزاری دوره دوم لیگ پادوبنی، بند محرومیت روس ها پابرجا خواهد ماند یا آن ها دوباره به عرصه بین المللی کشتی بر می گردند؟

6 دیدگاه برای “دوراهی سخت برای کشتی ایران؛ دعوت مامیاشویلی پذیرفته می‌شود؟
  1. salar گفت:

    به نظرم باید شرکت کنه چون اگه دو کشور قدرمند در کشتی( ایران و روسیه) اگه نباشند برای فیلا جذابیتی نداره بدون این دو کشور اصلا رقابتها معنی نداره

  2. محمد گفت:

    بزرگترین حماقت فدراسیون کشتی ایران در اعتماد به روسیه و گذاردن تخم مرغ هایش در سبد روس‌ها هست تاریخ نشان داده روسیه همواره به ما صربه زده .دعوت از تیم ایران در این تورنومنت باعث میشه فیلا حق ایران رو نده و رقیب اصلی ما در کشتی که روسیه باشد که در فیلا نفوذ دارد از ایران جلو بیفته .قطعا روس‌ها این کارشون توطئه هست علیه کشتی ما

  3. شهرام گفت:

    اگه شرکت کنیم همه کشتیارم ببریمم در واقع بازنده اصلی ماییم همینجوری حقمو نمیدن اونجوری دیگه کلا محروم میشیم

  4. علیرضا ح گفت:

    اشتباه محض اگه شرکت کنن خوب بهونه ای پیدا میشه واسه حذف ایران از تورنمت های دیگه همینجوری حقمون و نمیتونیم بگیریم رو تشک

  5. علیرضا ح گفت:

    واقعاداگه ایران ریسک کنه بره احتمالا ایرانم از تمامیه تورنمت ها خط میخوره همینجوری حقمون و رو دشک میخورن چه برسه به این داستانا

  6. قاسم گفت:

    نباید حضور پیدا کنند مگه اونا تو جام تختی میان .مگه در دوران تحریم چه رفتاری با ما داشتن در تمام زمینه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *