خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

رازامبک جمالوف: دیدن کشتی های المپیک برایم دردناک بود؛ تمرین در خون ماست

نویسنده:

مصطفی ذبیح زاده

تاریخ :

22 تیر 1401


ساعت :

۱۴:۰۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

رازامبک مالوف، پدیده جوان کشتی آزاد روسیه پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت سنگین، بازگشت فوقالعاده ای به میادین داشت. 


اختصاصی خانه کشتی– در وزن ۷۴ کیلوگرم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی کشور روسیه رازامبک جمالوف پدیده روس هادر این وزن با غلبه بر چرمن والیف شد. البته زائوربک سیداکوف قهرمان المپیک به دلیل مصدومیت در این مسابقات شرکت نکرد.

جمالوف در مصاحبه ای در مورد چگونگی آماده سازی خود برای مسابقات قهرمانی کشور، پشت سر گذاشتن دوران نقاهت و از دست دادن المپیک توکیو صحبت کرد که در زیر می خوانید. 

بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت، در مدت زمان کوتاه دو مسابقه سخت داشتی. لیگ پادوبنی و قهرمانی روسیه. این دو تورنمنت چطور بود؟ 

در قهرمانی کشور شرایط بهتری داشتم. لیگ پادوبنی بعد از ماه مبارک رمضان بود و آمادگی زیادی نداشتم، اما محک خوبی برای مسابقات قهرمانی روسیه بود. 

طرفداران کشتی  رقابت جدال هایت با دیوید بائف را دوست دارند. از رقابت ات با او بگو. 

دیوید خیلی سریع است، مبارزات ما اصولی و با اراده است. ما انگیزه های همدیگر برای تمرین کردن هستیم. 

تا به الان مجموع برد و باخت هایت در تقابل با دیوید بائف چند چند است؟ 

اگر اشتباه نکنم ۳-۲ به نفع اوست.

امروز در کشور ما ممنوعیت موقت حضور در مسابقات بین المللی وجود دارد. آیا به همان روش قبلی تمرین می کنی یا انگیزه ات کمتر شده؟ 

تمرین در خون ماست، اگر به تمرین نروم، یک روز غم انگیز و نامفهوم دارید. اگر می خواهید خود را با چیزی مشغول کنید، کاری برای انجام دادن پیدا می کنید، اما در عین حال به نوعی احساس غریبی می کنید. ولی هنگامی که تمرین و پس از آن حمام کرده اید، احساسات منفی را بیرون می ریزید.  من به زندگی و کشتی علاقه دارم. رقابت خوبی در داخل کشور داریم، این به من انگیزه می دهد. وقتی حریف تمرین می کند، شما هم می خواهید تمرین کنید.

وقتی المپیک یک سال به تعویق افتاد، بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که در این مدت تجربه کسب خواهی کرد و بلیط المپیک را به دست خواهی آورد، اما… 

اما برعکس شد. من در سال ۲۰۲۰ قهرمان روسیه شدم ولی در سال ۲۰۲۱ در فینال شکست خوردم.

در سال ۲۰۲۱ شکست دردناکی داشتی، از آن مسابقاه و احساست پس از باخت برایمان بگو. 

سخت بود، اما بعد فهمیدم که این باخت برایم مقدر شده است. وقتی انسان به خداوند متعال ایمان داشته باشد، پذیرفتن هر اتفاقی برایش آسان تر است. تو تلاش کردی، مثل حریفت هر کاری کردی تا پیروز بشی. پس او لیاقت بیشتری داشت که برنده شد. من حتی بازی های المپیک را تماشا نکردم. می خواستم به المپیک برسم، اما موفق نشدم. بعدا مسابقات را دوباره تماشا کردم. البته خوشحالم که زائوربک سیداکوف مدال طلا را به دست آورد، او با شایستگی قهرمان المپیک شد. من باید به خانواده و مربیانم ادای احترام کنم. آن ها به من انگیزه می دهند و به من ایمان دارند. دوران سختی بود. یک مصدومیت، یک عمل جراحی، اما والدینم از من حمایت کردند. من می خواهم از این فرصت استفاده کنم و از آندری رومانوویچ سیلتسکی تشکر کنم که او نیز از من بسیار حمایت کرد. پزشکان گفتند که پس از چنین مصدومیتی بازگشت به تشک سخت است، اما ایمان افراد نزدیکم به من، به من انگیزه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *