خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

رضا مومنی: کشتی هایم با برادرم به دعوا ختم می شود؛ به دنبال مدال جهانی هستم

رضا مومنی - کشتی آزاد - کشتی مازندران
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

11 اسفند 1402


ساعت :

۹:۵۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

رضا مومنی مدعی وزن ۶۱ کیلوگرم کشتی آزاد می گوید فعلا قصد دارد در همین وزن بماند و برنامه ای برای تغییر وزن ندارد.


اختصاصی خانه کشتی– رضا مومنی یکی از آزادکاران مدعی ایران در سبک وزن است که در سال های اخیر، جزو نفرات برتر اوزان ۵۷ و ۶۱ کیلوگرم بوده؛ مومنی امسال در وزن ۶۱ کیلوگرم سوم کشور شد و پس از آن در جام باشگاه های جهان در ترکیب تیم پتروشیمی شازند، موفق شد از سد رقبای خود بگذرد و در یک کشتی حساس با رضا اطری، این رقیب نامدار را با اختلاف امتیاز شکست دهد.

رضا مومنی در گفت و گو با خبرنگار خانه کشتی، درباره عملکرد خود در جام باشگاه های جهان گفت:

حضورم در جام باشگاه های جهان باعث شد تا در وزن جدید جا بیفتم. روز اول دو کشتی گرفتم و روز دوم هم کشتی های خوبی گرفتم و از عملکرد خودم راضی بودم. من قبلا در سبک وزن کشتی می گرفتم و بعد از صعود به وزن جدید، در چند تورنمنت کشتی گرفتم که در هر مسابقه عملکردم بهتر شد و روز به روز بیشتر در این وزن جا می افتم. حضور در جام باشگاه های جهان هم به این روند کمک کرد تا در وزن جدید بهتر از قبل جا بیفتم.

او درباره کشتی با رضا اطری گفت:

آقا رضا از کشتی گیران با سابقه و پرافتخار است که به من هم کمک زیادی کرد و در اینجا موفق شدم او را شکست دهم.

مومنی درباره اینکه اخباری مبنی بر احتمال اعزام او به جام یاشاردوغو منتشر شده و شانس خود برای حضور در این تورنمنت را چطور می بیند، گفت:

نمی دانم شرایط چه طور است اما تیم یاشاردوغو از قبل بسته شده و ۱۶ام هم تیم اعزام می شود. اما من همچنان تمرینات خود را پیگیری می کنم و احتمالا در جام تختی یا مسابقات دیگر کشتی بگیرم تا محک بخوریم و هرجا کادرفنی صلاح بداند، کشتی بگیرم.

این کشتی گیر مازندرانی درباره اینکه آیا قصد تغییر وزن دارد تا به یک وزن المپیکی برود یا نه، توضیح داد:

من تازه به وزن جدید آمده ام وفعلا قصد تغییر وزن ندارم. دوست دارم در همین وزن بمانم و مدال جهان را در این وزن کسب کنم، بعد از آن در سال های آینده برنامه ریزی می کنم تا برای المپیک بعدی به وزن ۶۵ کیلوگرم بروم اما فعلا در این وزن می مانم.

ملی پوش ایران در مسابقات ارتش های جهان، با اشاره به تمرینات مشترک او و برادرش علی، و کل کل های بین این دو برادر گفت:

من و علی که با هم زیاد تمرین می کنیم اما کشتی نمی گیریم چون هر وقت با هم کشتی بگیریم، آخر کشتی مان به دعوا ختم می شود (خنده). چون وزن من و علی متفاوت است و من سنگین تر هستم، احتمال آسیب دیدگی در تمرین مشترک زیاد است، اما هر وقت کشتی بگیریم آخرش دعوا می شود. البته من وزنم بیشتر است و به او زور هم می گویم (خنده). اما در کل نمی شود خیلی با هم سرشاخ شویم.

مومنی در پایان گفت:

در این سال ها مربی ام آرش مرادی واقعا برای من و علی زحمات زیادی کشید که دوست دارم همیشه و همه جا از او تشکر کنم. ما از رده پایه و روز‌ اول نزد ایشان تمرین کردیم و زحمات زیادی برایمان کشیده، و آقا محسن کاوه هم که همیشه سعی کرده نقاط ضعف ما را برطرف کند و برای بهتر شدن کشتی و کشتی گیرها حسابی زحمت می کشد که از هردویشان تشکر می کنم.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *