خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

روزهای خوش کشتی ساری با مدیریت مرتضی قربانی

نویسنده:

خانه کشتی

تاریخ :

21 مرداد 1402


ساعت :

۱۵:۴۲

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

هیات کشتی ساری با مدیریت مرتضی قربانی به یکی از هیات های موفق شهرستانی در سالیان اخیر تبدیل شده است.


اختصاصی خانه کشتی– هیئت کشتی شهرستان ساری با مدیریت مرتضی قربانی در سال های اخیر با عملکرد قابل قبول خود جزو بازوان اصلی هیات کشتی استان مازندران بوده است. نگاهی به آمار و عملکرد این هیئت در ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ نشان می دهد کشتی این شهرستان روند رو به رشدی داشته و عملکرد آن چشم گیر بوده است.

از جمله مهم ترین اقدامات هیئت کشتی ساری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* برگزاری منظم و مستمر مسابقات در رده های سنی پایه شامل جام رمضان، گرامیداشت شهید سید احمد صالحی در دو رده سنی خردسالان و نونهالان با حضور ۲۴۱ کشتی گیر از ۱۸ باشگاه شهرستان ساری.

* برگزاری دو دوره رقابت های چند جانبه در رده های سنی خردسالان و نونهالان با حضور شهرستان های مختلف استان، با گرامیداشت مرحوم سید محمد شجری و کشتی گیر فقید، زنده یاد ابوالفضل دباغی.

* برگزاری مسابقات انتخابی کشتی آزاد نونهالان شهرستان ساری با حضور ۱۲۴ کشتی گیر. اعزام تیم های خردسالان و نونهالان به رقابت های قهرمانی استان و کسب مقام قهرمانی تیم کشتی آزاد خردسالان شهرستان ساری در استان مازندران و کسب مقام سوم تیم کشتی آزاد نونهالان در استان.

* تجلیل از مدال آوران مسابقات کشتی آزاد خردسالان قهرمانی استان به همراه تجلیل از کادرفنی و تجلیل از اهورا خاطری بعد از کسب طلای نوجوانان آسیا.

* علاوه بر موارد فوق، می توان به فراهم کردن مواردی از جمله خرید تشک، تجهیزات و … در راستای پیشرفت کشتی ساری اشاره کرد.

البته بخش مهم درخشش کشتی شهرستان ساری را می توان در مدال آوری و درخشش کشتی گیران این شهر از پایه تا بزرگسالان دانست.

از جمله کسب مدال برنز آسیا توسط یاسین رضایی، طلای علی رضایی در قهرمانی جوانان آسیا و اعزام به جوانان جهان، و قهرمانی اهورا خاطری در نوجوانان آسیا و جهان از موارد درخشش کشتی گیران ساروی است.

علاوه بر این، درخشش علی سوادکوهی در جام جهانی آمریکا و جام تختی، و قهرمانی مسابقات اوپن زاگرب، درخشش نفراتی همچون علی رضایی، علی یحیی پور و اهورا خاطری در تورنمنت های بین المللی از جمله یاشاردوغو، هاشمی نژاد و…، از جمله موفقیت های کشتی این شهرستان است.

همچنین نفراتی مانند حسین ابوذری با قهرمانی در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی دیگر افتخارآفرینان کشتی ساری بوده اند و عملکرد کشتی گیران این شهرستان در مسابقات داخلی از جمله قهرمانی کشور در رده های سنی مختلف هم گواه این امر است.

مرتضی قربانی که پیش از این با تیمداری مستمر در لیگ برتر شناخته می شد، حالا با عملکرد موفقیت آمیز در اداره هیات کشتی مرکز استان مازندران، نشان داد که توانمندی های بالقوه ای در زمینه مدیریتی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *