خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

به بهانه انتخابی تیم‌ملی؛ روزی که پادشاهی یزدانی در ۸۶کیلوگرم آغاز شد (عکس)

علیرضا کریمی - حسن یزدانی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

17 تیر 1401


ساعت :

۲۲:۱۳

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

حسن یزدانی در سال ۹۶ با برتری مقابل علیرضا کریمی ملی‌پوش ایران شد.


اختصاصی خانه کشتی– مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، روز یک‌شنبه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار می‌شود که در وزن ۸۶کیلوگرم، حسن یزدانی باید با برنده علیرضا کریمی و محسن مصطفوی دیدار کند.

این دو کشتی‌گیر عنوان‌دار که از رده‌های پایه هم‌تیمی بوده و رابطه صمیمی‌ای دارند، نخستین بار در سال ۱۳۹۶ و در انتخابی مسابقات جهانی پاریس مقابل یکدیگر قرار گرفتند.

حسن یزدانی که در المپیک ریو در وزن ۷۴ کیلوگرم به مدال طلا رسیده بود، پس از آن به وزن ۸۶ کیلوگرم صعود کرد و علیرضا کریمی که در آن وزن در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ مدال برنز گرفته و نماینده ایران در المپیک ریو بود، رقیب اصلی یزدانی برای حضور در مسابقات محسوب می‌شد‌.

البته پیش از این مسابقات، قهرمان المپیک ریو، در جام تختی مشهد و جام جهانی کرمانشاه در وزن ۸۶ کیلوگرم به روی تشک رفت اما انتخابی تیم ملی رونمایی از نسخه اصلی و آماده او در این وزن بود، در حالی که قبل از آن آنطور که باید در این وزن جا نیفتاده بود.

در آن مسابقات حسن یزدانی، علیرضا کریمی، محمدجواد ابراهیمی و عزت‌اله اکبری، مدعیان اصلی این وزن بودند.

کریمی در دور اول مقابل ابراهیمی شکست خورد و در دومین کشتی با نتیجه پنج بر صفر مغلوب یزدانی شد تا از دور انتخابی حذف شود.

حسن یزدانی هم با برتری مقابل همه رقبا ملی‌پوش ایران در این وزن شد و در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ پاریس، به اولین طلای خود در وزن جدید رسید.

حالا این دو کشتی‌گیر در مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم ملی باید کشتی بگیرند که کریمی در صورت برتری مقابل مصطفوی، به مصاف یزدانی می‌رود که وقوع این مسابقه، می‌تواند یادآور انتخابی حساس سال ۹۶ و مچ‌اندازی دوباره رفقای قدیمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *