خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

روز دوم کشتی آزاد قهرمانی روسیه: قهرمانی ولیف، جمالوف و عثمانوف در روز شکست بزرگان

نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

26 مهر 1399


ساعت :

۱۹:۵۶

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی روسیه با شکست دو قهرمان جهان زائوربک سیداکوف و داوید بایف پیگیری شد.


خانه کشتی– مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور روسیه در روز دوم با شکست ملی‌پوشان سال گذشته این کشور ادامه پیدا کرد. که نتایج مسابقات امروز به شرح زیر است:

۷۰ کیلوگرم:
فینال: چرمن ولیف ۴ – داوید بایف ۲
مدال برنز: روسلان ژندایف و قربان شیرایف

۷۴ کیلوگرم:
فینال: رزمبک جمالوف ۵ – ختاگ سابولوف ۱
مدال برنز: زائوربک سیداکوف و تیمور بیژویف

۷۹ کیلوگرم:
فینال: اخمد عثمانوف ۵ – گاجی‌مراد علیخمایف ۲
مدال برنز: گاجی نبیف و امان‌الله گاجی‌ماگومدف

در فینال وزن ۷۰ کیلوگرم داوید بایف قهرمان سال گذشته جهان در همان ابتدای کار با زیر دوخم چرمن ولیف نایب قهرمان زیر ۲۳ جهان به پل رفت و حتی یک بار هم موفق به کسب امتیاز فنی از حریف نشد تا ولیف با یک کشتی کاملا دفاعی به مدال طلا دست پیدا کند. بایف پیش از این در مرحله یک چهارم نهایی ۸-۰ قربان شیرایف پدیده کشتی روسیه و قهرمان سال ۲۰۲۰ اروپا در وزن ۶۵ کیلوگرم را شکست داده بود. از دیگر نتایج جالب این وزن شکست ماگومدرسول ادریسوف نایب قهرمان جهان در وزن ۶۱ کیلوگرم بود که در اولین کشتی با شکست از دور مسابقات حذف شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم در حالی که همگان منتظر فینال زائوربک سیداکوف و ماگومدرسول گازی‌ماگومدف بودند، دو کشتی‌گیر دیگر به مسابقه نهایی راه پیدا کردند که در رقابت فینال رزمبک جمالوف قهرمان زیر ۲۳ سال جهان با شکست ۵-۱ قهرمان اسبق جهان ختاگ سابولوف به عنوان نخست رسید. سابولوف در دور نخست ۹-۳ قهرمان جهان سیداکوف را شکست داده بود و در مرحله نیمه نهایی هم در یک رقابت جنجالی ۸-۷ دیگر قهرمان اسبق جهان ماگومد قربانعلیف را از پیش رو برداشت. گازی‌ماگومدف قهرمان جهان در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ دیگر بازنده بزرگ این وزن بود که با شکست ۲-۱ مقابل تیمور بیژویف از دور مسابقات حذف شد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم نیز اخمد عثمانوف نایب قهرمان سال ۲۰۱۶ جوانان جهان در رقابت نهایی با شکست ۵-۲ گاجی‌مراد علیخمایف به مقام نخست رسید. عثمانوف در دور اول موفق شده بود ۶-۰ گاجی نبیف ملی‌پوش سال گذشته روسیه و نفر سوم جهان را شکست بدهد.

مسابقات ۴ وزن نهایی فردا یکشنبه در روز پایانی مسابقات برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *