خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

رونمایی از ورژن جدید یزدانی کوچک در صربستان؟ (عکس)

امیرمحمد یزدانی - حسین محمد آقایی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

17 شهریور 1402


ساعت :

۲۳:۱۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

به عقیده کارشناسان مختلف امیرمحمد یزدانی باید در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ یک ورژن جدید از خود را به نمایش بگذارد.


اختصاصی خانه کشتی– حضور در سه مسابقه جهانی تا سن ۲۳ سالگی، اتفاقی است که برای کمتر کشتی گیری افتاده اما یک استعداد ناب جویباری موفق شده در همین سن، برای چهارمین بار بلیت مسابقات جهانی را رزرو کند.

صحبت از امیرمحمد یزدانی است؛ کشتی گیر با استعداد و خوش تراش ایران که از همان رده های پایه نوید ظهور یک ستاره خوش تکنیک را داد، خیلی زود به رده بزرگسالان رسید و موفق شد یک نقره بزرگسالان و یک نقره امیدها را بر سینه بزند.

سومین ملی پوش خاندان پرافتخار یزدانی که بعد از رضا و حسن، آماده کسب مدال های درخشان دیگر در تاریخ جویبار و چرات است، در مسابقات جهانی ۲۰۱۹، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ ملی پوش ایران بوده که حاصل آن تنها تک نقره اسلو بود؛ حالا او این روزها در شرایطی ملی پوش شده که خیلی ها معتقدند این کشتی گیر امسال باید بتواند حقش را بگیرد اما به شرطی که دست از اضافه کاری های همیشگی بردارد و بر روی مسابقه تمرکز کند.

یزدانی سال گذشته از مرحله آخر وارد چرخه انتخابی شد و با صلاح دید کادر فنی، به همراه محمد بخشی قهرمان جام تختی در تورنمنت رنکینگ بوداپست کشتی گرفت که نهایتا پیروزی یزدانی حکم به حضورش در چهارمین مسابقه جهانی داد. با این وجود یزدانی همیشه نشان داده عملکردی سینوسی دارد و همین موضوع نگرانی کشتی دوستان و کادرفنی را به دنبال داشته اما پسر کوچک تر خاندان یزدانی خوب می داند که اگر می خواهد به حق خود در دایره طلایی برسد، باید امسال ورژن جدیدی از خودش را روی تشک های بلگراد ببرد.

با این وجود اگر چه وزن ۷۰ کیلوگرم المپیکی نیست و برخی مدعیان ترجیح می دهند در سال گزینشی المپیک، شانس خود را در وزنی بالاتر یا پایین تر آزمایش کنند، اما این وزن همچنان مدعیان سرسختی مانند آکماتالیف قرقیز، زین رتر فرود آمریکایی، آندرسیان ارمنستانی و رمضانوف بلغار دیده می شود و البته تایشی ناریکونی هم غایب بزرگ این وزن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *