خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

رویای کشتی گیر روسی برای مسابقه در ایران: دوست دارم آنجا کشتی بگیرم!

سادیک لالائف کشتی فرنگی روسیه
نویسنده:

یدالله محمدی

تاریخ :

29 بهمن 1402


ساعت :

۲۲:۰۲

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

دارنده مدال برنز کشتی فرنگی قهرمانی اروپا از تمرکز خود برای حضور در المپیک گفت.


اختصاصی خانه کشتی– سادیک لالائف، فرنگی کار وزن ۶۰ کیلوگرم روسیه، هفته گذشته موفق شد در مسابقات قهرمانی اروپا به مدال برنز برسد.

لالائف پس از کسب این مدال، در گفت و گوی اختصاصی با خانه کشتی درباره عملکرد خود گفت:

هدف من قهرمانی در مسابقات بود اما سوم شدم و از این بابت هم خوشحالم، چون برای اولین بار در مسابقات قهرمانی اروپا شرکت کردم و در گروه سختی قرار داشتم. همه از من انتظار کسب مدال داشتند و خیلی ها نگران بودند، چون رقبایم نفرات برتر این وزن در جهان بودند و برای برد به روی تشک می آمدند.

او ادامه داد:

من به قرعه ها نگاه نکردم و فقط در طول مبارزه می دانستم با کدام رقیب سرشاخ خواهم شد، چون می خواستم استرس قبل از مسابقه را نداشته باشم و با خیال راحت به روی تشک بروم. معتقد بودم می توانم اول شوم چون در روسیه خیلی خوب کار کرده بودیم و یاد گرفته ایم فرصتی برای باخت نداریم. نهایتا به فینال نرسیدم اما خوشحالم که روی سکو رفتم.

نفر سوم اروپا درباره عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی روسیه در این مسابقات گفت:

من به تیم ملی کشتی فرنگی افتخار می کنم چون ثابت کردیم هنوز هم یکی از قوی ترین تیم های جهان هستیم و در مجموع، رتبه اول تیمی را کسب کردیم ولی نتایج مان محاسبه نشد. عملکردمان در این مسابقات به ما ثابت کرد در مسابقات بعدی هم می توانیم پیروز شویم. الان تمام تمرکزم روی کسب سهمیه و حضور در المپیک است.

لالائف با اشاره به قدرت کشتی گیران ایرانی و شور بالای کشتی در بین هواداران این کشور، گفت:

ایران جزو پیشتازان کشتی دنیاست و کشتی گیران تراز اول این کشور، همیشه جزو مدعیان برتر دنیا بوده اند. آن ها از هیچ میدانی دست خالی خارج نشده اند و خیلی دوست دارم یک بار در ایران کشتی بگیرم و جو مسابقه در آنجا را حس کنم، چون هواداران بسیار پرشوری دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *