خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

رکورد خاصی که محبی از دست داد؛ همه مدال گرفتند به جز ارشک!

ارشک محبی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

28 فروردین 1402


ساعت :

۹:۰۳

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

ارشک محبی به عنوان ملی پوش ایران در قهرمانی آسیا شرکت کرد اما به موفقیتی نرسید.


اختصاصی خانه کشتی- رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا روزهای ۲۴ و ۲۵ فروردین در قزاقستان برگزار شد که تیم ایران با کسب یک طلا، یک نقره و سه برنز به کار خود پایان داد.

ارشک محبی، نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران در حالی راهی این رقابت ها می شد که چهارمین نفر از خاندان محبی بود که در تاریخ مسابقات قاره ای به روی تشک رفته‌اند.

در دهه ۵۰و ۶۰، محمد حسین و محمد حسن محبی عموهای ارشک، در قاره آسیا بارها به روی تشک رفتند که حسین با دو طلا و یک برنز، و حسن با ۵ طلا جزو پرافتخارترین ملی پوشان ایران در تاریخ قهرمانی آسیا هستند.

پس از این دو برادر، پرچم موفقیت آن ها در قاره کهن به دست یدالله، برادر بزرگ تر ارشک رسید که او هم در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۷، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ سه طلا کسب کرد تا یک بار دیگر افتخار آفرینی کند و امسال نوبت به ارشک رسید؛ جایی که او پس از مدتی دوری، دوباره با درخشش مناسب به تشک برگشت و در مسابقات قهرمانی کشور همه رقبا را کنار زد تا مسافر قزاقستان شود.

با این وجود کشتی محبی در قزاقستان زمین تا آسمان با شرایطش در قهرمانی کشور فرق داشت و آمادگی بدنی پایین، عملا به او اجازه نداد تا قابلیت‌های فنی خود را نشان دهد. او در همان دور اول مقابل آرش یوشیدا، کشتی‌گیر ایرانی- ژاپنی شکست خورد و در ادامه با رسیدن یوشیدا به فینال، به شانس مجدد رفت؛ در این مرحله اما او باز هم مقابل رقیب خود باخت و نتوانست به مدالی برسد تا در بین این خانواده، تنها کشتی گیری باشد در قاره‌کهن به مدال نرسیده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *