خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

زورابی داتوناشویلی، الماسی که گرجستانی ها مفت از کف دادند

زورابی داتوناشویلی
نویسنده:

مصطفی ذبیح زاده

تاریخ :

28 آبان 1400


ساعت :

۱۸:۲۶

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

زورابی داتوناشویلی را باید از آن دسته کشتی گیرانی دانست که پس از تغییر تابعیت تازه کشتی هایشان گل می کند.


اختصاصی خانه کشتی زورابی داتوناشویلی را باید جزو آن دسته از کشتی گیرانی دانست که پس از تغییر تابعیت تازه کشتی هایشان گل می کند و شروع به جمع آوری مدال می کنند.

داتوناشویلی که بیشتر با مدل موهای خاصش در ذهن ها نقش بسته تا مدال هایش، اصالتی گرجستانی دارد و با پرچم کشورش دو بار توانست قهرمان اروپا شود، اما به یکباره با رئیس فدراسیون کشتی گرجستان به مشکل خورد و تصمیم گرفت تغییر تابعیت دهد و برای کشور صربستان کشتی بگیرد.

داتوناشویلی اما پس از تغییر تابعیت از این رو به آن رو شد. کسب مدال برنز جام جهانی انفرادی در سال ۲۰۲۰ شروع مسیر قهرمانی این فرنگی کار مو بلند بود. او سال ۲۰۲۱ را با قهرمانی اروپا آغاز کرد و با کسب مدال برنز المپیک توکیو به پایان رساند تا به گرجستانی ها ثابت کند قدرش را ندانستند.

داتوناشویلی پس از المپیک در حالی قهرمان مسابقات جهانی نروژ شد که در مسیر این قهرمانی نماینده گرجستان را از پیش رو برداشت تا کشتی گرجستان بیش از پیش حسرت از دست دادن چنین کشتی گیر مستعدی را بخورد.

داتوناشویلی با اینکه به تازگی وارد دهه چهارم زندگی اش شده است، اما بعید به نظر می رسد تا پیش از المپیک پاریس از دنیای قهرمانی خداحافظی کند.

5 دیدگاه برای “زورابی داتوناشویلی، الماسی که گرجستانی ها مفت از کف دادند
  1. Tony گفت:

    داداش اعصابتو خورد نکن این فقط یه مقاله اس
    کلا هرجا قدرچیزیو ندونن از دست میدن

  2. داود گفت:

    خودت زر میزنی
    ایران انقدر از این ادمها دارد که مجبورند یه سریشون برند کشورهای دیگر و در ضمن کسانی هم که گول خوردند و رفتند را دیدیم که چه بر سرشان امد .

  3. دانیال گفت:

    بقیشونو کاری ندارم . کیمیا علیزاده غلط کرد مال این خرفها نبوده و نیست . فقط یه وطن فروشه و بس. چون هرچی که میخواست بهش دادند ولی اون عوضی لیاقتشو نداشت

  4. الی گفت:

    امیر علی اکبری که هستش

  5. morteza گفت:

    کیمیا عیزاده. امیرعلی اکبری.اون جودو کار مسعود مولایی.شطرنج باز ایرانی. نخبگان ریاضی. و خیلی از دانشمندان دیگه ک شما از دست دادین. کم زر بزنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *