خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

سجاد غلامی: می دانستم سوادکوهی را شکست می دهم؛ نمی دانم چرا به اردو دعوت نمی شوم!

سجاد غلامی - کشتی البرز - کشتی کرج
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

9 اسفند 1402


ساعت :

۱۵:۳۴

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

مدعی وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد ایران درباره دلایل دعوت نشدن خود به اردو در سال های اخیر اظهار بی اطلاعی کرد.


اختصاصی خانه کشتی– سجاد غلامی، یکی از مدعیان وزن ۸۶ کیلوگرم در سال های اخیر است که در مسابقات مختلف همیشه جزو نفرات برتر کشور بوده؛ غلامی که در مسابقات امیدهای جهان در سال ۲۰۲۱ موفق شد نقره جهان را کسب کند، سال گذشته در قهرمانی کشور و جام تختی سوم شد اما به اردوهای تیم ملی راه پیدا نکرد. او امسال هم جزو مدعیان اصلی این وزن بود که در قهرمانی کشور شکست خورد. این کشتی گیر کرجی در لیگ برتر با بانک شهر به قهرمانی رسید و در جام باشگاه های جهان هم عضو تیم هند بود که موفق شد همه رقبای خود از جمله علی سوادکوهی را شکست دهد.

سجاد غلامی در گفت و گو با خبرنگار خانه کشتی، درباره عملکرد خود در مسابقات قهرمانی کشور و حذف غافلگیر کننده اش، گفت:

قبل از مسابقات از نظر روحی- روانی کمی خوب نبودم و در مسابقات ساری هم در کشتی اول به کشتی گیر کرج خوردم که چون با هم تمرینات زیادی داشته ایم، همدیگر را می شناسیم و کشتی مان گره خورد. کشتی بعدی هم زود تمام شد و بدنم در حس و حال مسابقه قرار نگرفته بود. در کشتی سوم هم همان اول کشتی یک فن یک دست و یک پا خوردم که همه برنامه هایی که در ذهنم بود به هم ریخت. خود من مدام به کشتی با علی سوادکوهی فکر می کردم چون با علی هم گروه شده بودیم و من منتظر بودم با او کشتی بگیرم اما همین باعث شد به کشتی های بعد نرسم و شاید دلیل باختم همین بود.

غلامی که در سال های اخیر همیشه پای ثابت تیم های رضا یزدانی بوده، درباره حضور در تیم هند در جام باشگاه های جهان، و غیبت در ترکیب بانک شهر گفت:

قبل از شروع مسابقه، آقای توکلیان تماس گرفت و گفت اگر با تیمی قرارداد نبسته ای، برای ما کشتی بگیر. من به مربی ام آقای جمشیدی گفتم با آقای حبیبی تماس بگیرد و بگوید که تیم هند با من صحبت کرده و اگر می خواهند تا در این تیم کشتی بگیرم و اگر نه، که به تیم هند بروم. چون من چند سال برای تیم آقای یزدانی کشتی گرفته ام و هنوز هم هر زمان تماس بگیرند به تیمشان می روم چون آقا رضا (یزدانی) و آقا هادی (حبیبی) همیشه برایم زحمت کشیده اند و علاقه خاصی به آن ها دارم. اما گفتند امسال یک کشتی گیر لازم داریم که علی سوادکوهی است و من هم به تیم هند رفتم که البته به نوعی به نفع من هم شد. اما به هرحال در سال های بعد هم هر زمان بخواهند بدون درنگ به تیم آقا رضا می روم و برایشان کشتی می گیرم.

او درباره عملکرد خود در جام باشگاه های جهان و پیروزی مقابل علی سوادکوهی گفت:

در جام باشگاه های جهان ۴ دور کشتی سنگین گرفتم و تیم های خارجی هم در گروه هند بودند که همه را بردم. درباره رقابت با علی هم باید بگویم که من و علی سوادکوهی از نوجوانان تا الان رفیق و رقیب بوده ایم. به نظرم علی هنوز در ۸۶ کیلوگرم جا نیفتاده و زمان لازم دارد. علی کشتی گیر قلدر و پر زوری است و در ۷۹ کیلوگرم همه را می توانست شکست دهد اما فعلا در این وزن جا نیفتاده. در تایم اول خیلی خوب جلو می آید اما در تایم دوم بدنش کم می کند. من در کشتی با علی ۳ امتیاز هم عقب افتادم اما می دانستم که در تایم دوم می توانم به او برسم و همین طور هم شد که خودم را مدیریت کردم و به کشتی برگشتم.

نایب قهرمان مسابقات امیدهای جهان در سال ۲۰۲۱، درباره عدم حضورش در اردوهای تیم ملی در سال گذشته و امسال، گفت:

من پارسال در مسابقات کشوری و جام تختی سوم شدم اما حتی یک بار هم به اردو دعوت نشدم. در حالی که تازه از امیدها خارج شده بودم و ۲۴ ساله بودم. الان هم نمی دانم شاید به دلیل آن قضیه سُرم و محرومیت است که دیگر من را دعوت نمی کنند و خودم هم تعجب می کنم که بعضی از کشتی گیرها که از چرخه حذف شده اند، به اردو دعوت می شوند اما من اصلا دعوت نشدم. من هم در امیدها نایب قهرمان جهان شده ام و همیشه در نوجوانان و جوانان هم نفر اول بوده ام و به اردو رفته ام. اما به هرحال تلاش می کنم تا در مسابقات آینده روی سکو بروم و به اهدافی که در ذهنم دارم، برسم.

غلامی در پایان با اشاره به تلاش های علیرضا رضایی برای پیشرفت کشتی کرج و تمرین زیر نظر او افزود:

علیرضا رضایی ۸ ماه در کرج کار کرد و واقعا کمک زیادی به ما کرد. واژه پهلوان واقعا لایق و برازنده ایشان است و در آن مدت خیلی به ما کمک کرد و من همین الان هم بعضی وقت ها برای تمرین به تایم علی آقا می روم. آقای جمشیدی مربی خودم هم که در همه این سال ها مثل یک پدر برایم زحمت کشیده و واقعا از آن ها ممنونم.

برچسب‌ها:
2 دیدگاه برای “سجاد غلامی: می دانستم سوادکوهی را شکست می دهم؛ نمی دانم چرا به اردو دعوت نمی شوم!
  1. امید گفت:

    اردوی تیم ملی سلیقه ای هم هست… وقتی برای عده ای اما و اگر در نظر میگیرن … در صورتی که طبق چرخه حذف شدن و نباید باشن… سایرین هم مدعی میشن ..
    در ۸۶ کیلو هادی وفایی پور بعد از این همه سال یک مسابقه بین المللی نفرستادن… بدبخت فقط آدم تمرینی شده

  2. غلام رضا گفت:

    باسلام وعرض ادب آقای علامی جوان وبا اراده است وبرایش آرزوی موفقیت میکنم یک حریف جدی دارد که آنهم علی سوادکوهی است البته با یکدفعه بردن چیزی ثابت نمی شود آقا ی سوادکوهی با تجربه وکشتی گیر پرزوری است برای هر دو این عزیزان آرزوی موفقیت دارم با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *