خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

سخنگوی فدراسیون: قرار نبود نامه‌های دبیر رسانه‌ای شود!

محمد ابراهیم امامی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

21 اردیبهشت 1402


ساعت :

۱۰:۳۱

منبع:

فدراسیون کشتی

سخنگوی فدراسیون کشتی درباره نامه‌های ارسالی رییس فدراسیون به رییس کمیته ملی المپیک توضیح داد.


خانه کشتی– محمد ابراهیم امامی، درباره ارسال  ۳ نامه از سوی علیرضا دبیر به رییس کمیته ملی المپیک اظهار داشت:

ما امروز شاهد انتشار خبری مبنی بر سه نامه رییس فدراسیون کشتی به رییس کمیته ملی المپیک در رسانه‌ها بوده‌ایم که لازم است در این مورد توضیحاتی را بیان کنم.

وی تصریح کرد:

ابتدا باید بگویم که اصلا قرار نبود این نامه‌ها رسانه‌ای شود، اگر فدارسیون می‌خواست این موضوع رسانه‌ای یا علنی شود، مانند موارد قبل از طریق سایت خود اطلاع‌رسانی می‌کرد و نمی‌دانم که چگونه این خبر سر از رسانه‌ها در آورده است.

سخنگوی فدراسیون کشتی ادامه داد:

رابطه علیرضا دبیر با محمود خسروی‌وفا مانند شاگرد و استاد است و دوستی این دو به حدود سه دهه می‌رسد و اگر نامه‌ای هم زده شده به لحاظ این بوده که دغدغه‌های رییس فدراسیون کشتی پس از چند بار گفت‌وگوی خصوصی به صورت مکتوب نیز به رییس کمیته ملی المپیک انتقال داده شود.

امامی در مورد سه نامه مطرح شده در رسانه‌ها گفت:

یکی از این نامه‌ها در مورد این بوده که ملاک تقسیم‌بندی بودجه اختصاص یافته به فدراسیون‌ها بر چه اساس و شاخصه‌ای بوده و به نظر عدالت در تقسیم بودجه رعایت نشده و بیشتر بودجه با توجه به حضور فدراسیون‌هایی که در کمیته اجرایی المپیک مسئولیت دارند بسته می‌شود.

وی افزود:

اینکه یک فدراسیون المپیکی مانند کشتی برای ورزش کشور در بازی‌های المپیک و بازی‌های آسیایی مدال‌آور باشد و بیشترین مدال کسب شده توسط کشتی‌گیران به دست بیاید، اما در سهمیه‌بندی بودجه به اندازه افتخارات و سهم مدال‌آوری پرداختی نباشد، باعث تضعیف ورزش اول کشور است. البته این دغدغه علیرضا دبیر نسبت به سایر فدراسیون‌های مدال‌آور و المپیکی نیز است و خواستار این شده که روند تقسیم بودجه طبق یک ساز و کار، با در نظر گرفتن شاخصه‌ها و بر اساس عملکرد فدراسیون‌ها شفاف باشد.

امامی اظهار داشت:

نکته ظریف دیگری که رییس فدراسیون کشتی به آن اشاره داشته، بها دادن به مربیان با دانش داخلی است و اینکه اگر فدراسیون‌هایی مانند کشتی، تکواندو، وزنه‌برداری و.. از پتانسیل داخلی برای سرمربیگری تیم‌های خود استفاده می‌کنند، دلیلی نیست که به آن‌ها توجه نشود و بعد برای آوردن یک مربی خارجی برای یک فدراسیونی که نتایج در خور توجهی نیز کسب نمی‌کند هزینه‌های بالا انجام شود و قطعا این موضوع هم باعث دلسردی و بی‌انگیزگی مربیان داخلی می‌شود و هم نگاه آن‌ها را به مسئولان ورزش به جهت ایجاد این تبعیض عوض خواهد کرد.

سخنگوی فدراسیون کشتی در پایان عنوان کرد:

موضوع سومین نامه علیرضا دبیر به رییس کمیته ملی المپیک نیز، تذکر قانونی بوده که پیشتر نیز به صورت شفاهی این مورد را انتقال داده است، به هرحال قانون برای همه یکسان است و مسلما وفق ضوابط و قوانین، یک رییس فدراسیون نمی‌تواند به صورت همزمان مسئول آکادمی ملی المپیک نیز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *