خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

سرنوشت چرخه انتخابی کشتی آزاد چه می شود؟

حسن یزدانی - عزت الله اکبری
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

31 اردیبهشت 1402


ساعت :

۱۰:۴۱

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

به نظر می رسد بر خلاف سال گذشته، چرخه انتخابی کشتی آزاد امسال به شکلی دیگر پایان یابد.


اختصاصی خانه کشتی- چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد تقریبا به مراحل پایانی خود رسیده و به نظر می رسد پس از جام تختی ارومیه، چهره اکثر ملی پوشان در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ مشخص شود؛ بر همین اساس به نظر می رسد مرحله پایانی این چرخه هم با شکلی متفاوت از سال قبل برگزار شود.

سال گذشته به واسطه کسب سه مدال طلا، سه نقره و یک برنز در جهانی اسلو، سه ملی پوش ایران یعنی حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع مستقیما به مرحله نهایی چرخه انتخابی وارد شدند. همچنین نفرات اول قهرمانی آسیا هم جواز حضور در مرحله نهایی انتخابی را به دست آوردند و از طرفی گره خوردن برخی اوزان هم باعث شد تا مسابقات مرحله نهایی انتخابی تیم ملی، به صورت رقابت رو در رو برگزار شود.

با این وجود در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ تیم ملی ایران تنها ۲ طلایی داشت که جواز مرحله نهایی انتخابی تیم ملی را کسب کردند و بقیه نفرات باید کار خود را از مراحلی همچون قهرمانی کشور و جام تختی از سر می گرفتند.

از سوی دیگر عملکرد ضعیف آزادکاران در قهرمانی آسیا و کسب تک مدال طلای رحمان عموزاد باعث شد تا هیچ کدام از ملی پوشان موفق به حضور در مرحله نهایی نشوند.

همین موضوع باعث شده تا اکثر کشتی گیران مطرح از جمله حسن یزدانی، رضا اطری، یونس امامی، امیرحسین زارع، مجتبی گلیج و… در جام تختی کشتی بگیرند و این تورنمنت می تواند تکلیف اکثر اوزان از جمله ۵۷، ۶۱، ۷۴، ۷۹، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم را مشخص کند. علاوه بر این اوزان که نفرات ملی پوش آن ها در پایان جام تختی مشخص خواهد شد، تقریبا بر اساس شنیده ها ملی پوش وزن ۶۵ کیلوگرم هم رحمان عموزاد خواهد بود و بنا بر این، تنها باید منتظر تعیین تکلیف ملی پوشان وزن ۷۰ و ۹۲ کیلوگرم بود که آن نفرات هم یا از دل انتخابی درون اردویی، و یا از طریق یک مسابقه برون مرزی مشخص خواهند شد تا به این ترتیب روند مراحل نهایی چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، حسابی با سال گذشته فرق داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *