خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

سعداله‌یف آماده درخشش در قهرمانی کشور؛ تحریم هم نمی‌تواند مانع تانک روسی شود (عکس)

عبدالرشید سعداله یف
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

27 خرداد 1401


ساعت :

۲۰:۳۹

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

عبدالرشید سعدالله یف برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور روسیه آماده می شود.


اختصاصی خانه کشتی– تانک روسی لقبی است که سال هاست به سینه عبدالرشید سعداله یف، قهرمان کشتی آزاد جهان و المپیک سنجاق شده. سعداله یف از سال ۲۰۱۴ و در سن ۱۸ سالگی در مسابقات جهانی بزرگسالان مانند الماس می درخشد و تا کنون مدال های مختلفی را کسب کرده.

این کشتی گیر خوش تکنیک اهل داغستان، در سال های ۲۰۱۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ پنج مدال طلای جهان را در اوزان ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم کسب کرده و در المپیک ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ هم قهرمان شده است. او در سال ۲۰۱۷ در اولین سال حضورش در وزن ۹۷ کیلوگرم مدال نقره را کسب کرد و پس از آن در دوئل های جذابش با کایل اسنایدر آمریکایی، چهار بار در سال های ۲۰۱۸،۲۰۱۹، المپیک ۲۰۲۰ و چهانی۲۰۲۱ پشت این رقیب قلدر را به تشک دوخت. سعداله یف در حالی ۷ مدال طلای جهان و المپیک را در کارنامه دارد که فقط ۲۵ سال سن دارد و با ادامه این روند درخشان، می تواند رکورد بزرگانی مانند کارلین، مدوید و سایتی اف برسد.

با این وجود، بزرگ ترین مانع در مسیر تانک روسی، تحریم ورزش روسیه و محرومیت از حضور در مسابقات بین المللی است. پس از حمله روسیه به اوکراین، نهادهای بین المللی از جمله اتحادیه جهانی کشتی، ورزشکاران روسیه را از حضور در مسابقات بین المللی منع کردند و همین موضوع می تواند به چالشی سخت در راه رشید تبدیل شود.

قهرمان المپیک توکیو اما نا امید نشده و در ماه های اخیر، به دور از هیاهو به تمرینات خود پرداخته تا آماده حضور در مسابقات قهرمانی کشور روسیه، در قیزیل شود. اگر چه تا کنون محرومیت ورزش روسیه رفع نشده اما سعداله یف به تمرینات خود ادامه می دهد تا با آمادگی کامل در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی روسیه شرکت کند. با این وصف، باید دید این مانع بزرگ از سر راه ورزشکاران روسیه و سعداله یف برداشته می شود یا آن ها در سال های آینده باید تصمیمی دیگر بگیرند؟

سعداله یف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *