خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

سوادکوهی: پیروزی مقابل باروز را مدیون رضا یزدانی هستم؛ خوشحالی اصلی‌ام بعد از مدال جهانی است

نویسنده:

الهام کمانگری

تاریخ :

27 آذر 1401


ساعت :

۰:۴۷

منبع:

تسنیم

مدعی وزن ۷۹ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد برتری خود مقابل جردن باروز در مسابقات جام جهانی آمریکا را مدیون رضا یزدانی دانست.


خانه کشتیعلی سوادکوهی با اشاره به اینکه پیروزی مقابل قهرمان بزرگی چون باروز را مدیون رضا یزدانی است، اظهار داشت:

به طور حتم برای رسیدن به موفقیت مجموعه‌ای از عوامل تاثیرگذار است، از انگیزه و تلاش تا شرایط مطلوب فنی و حمایت و هدایت مربیانی که با آنها تمرینات خود را دنبال می‌کنی. ضمن اینکه در اردوی تیم ملی کادر فنی زحمات بسیاری را برای من کشیده اما نمی‌توان از حمایت‌ها و هدایت ویژه رضا یزدانی، قهرمان خوشنام کشتی به سادگی گذشت.

دارنده ۳ مدال طلا، نقره و برنز آسیا در رقابت های لیگ برتر مقابل زائوربک سیداکوف قهرمان روس جهان و المپیک به برتری رسید و در ادامه در پیکارهای جام جهانی نیز خوش درخشید و با شکست جردن باروز دارنده ۱۰ مدال رنگارنگ جهان و المپیک تاریخ ساز شد تا اولین ایرانی باشد که موفق به شکست این کشتی‌گیر عنوان‌دار آمریکایی شده است.

وی تصریح کرد:

 بیش از یک سال است که زیر نظر رضا یزدانی و‌ حاج محمود اسماعیل‌پور تمریناتم را دنبال می‌کنم و در این مدت نکات فنی بسیاری را آموختم که در کشتی‌هایم تأثیرگذار بود. حمایت‌های ویژه مادی و معنوی که آقا رضا (یزدانی) از من داشته و راهنمایی‌های او باعث شد به لطف خدا بتوانم این قهرمان بزرگ را شکست دهم.

سوادکوهی با بیان اینکه خوشحال است مقابل باروز به برتری رسیده و باعث‌ شادی مردم شده، گفت:

عده‌ای گفتند که جردن باروز پیر شده، اما اینها حرف‌هایی است که همیشه بعد از برد و باخت‌ها مطرح می‌شود. من هم به این فکر می‌کنم که خوشحالی اصلی زمانی است که او را در یک میدان رسمی و مهم ببرم و مدال جهانی بگیرم. باروز را در جام‌ جهانی بردم ولی هنوز مدال جهانی ندارم. در واقع اینجا شبیه به یک تورنمنت بود که محک خوردیم و متوجه شدیم که کجای کار هستیم.

وی در مورد رقابت بعدی‌اش با محمد نخودی در چرخه انتخابی تیم ملی تصریح کرد:

فکر می‌کنم در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی با هم کشتی بگیریم.

این کشتی‌گیر مازندرانی که در رقابت‌های لیگ برتر عضو تیم بانک شهر بود، گفت:

با تیمی ۱۴ نفره به جام‌جهانی رفتیم، حداقل نصف تیم جوان بودند و تجربه لازم را نداشتند. شرایط هم حساس بود، مشکلاتی وجود داشت و بچه‌ها از نظر روحی خیلی وضعیت خوبی نداشتند. همین باعث شد در فینال ببازیم. چون تیم ما خیلی جوان بود و وقتی آن شرایط پیش آمد، برخی از بچه‌ها از نظر روحی به هم ریختند، وگرنه می‌توانستیم آمریکا را ببریم.

سوادکوهی با بیان اینکه از دوران کودکی رضا یزدانی الگویش بوده است، خاطرنشان کرد:

آقا رضا همیشه به من لطف داشته و امیدوارم روزی بتوانم جواب محبت‌هایش را بدهم. امیدوارم امسال در رقابت‌های جهانی به دوبنده تیم ملی برسم و مزد تمام زحماتم را با یک مدال خوشرنگ بگیرم.

2 دیدگاه برای “سوادکوهی: پیروزی مقابل باروز را مدیون رضا یزدانی هستم؛ خوشحالی اصلی‌ام بعد از مدال جهانی است
  1. پژمان گفت:

    واقعا نمیدونم چرا ادمایی مثل محمود اسماعیل پور جاییدر کشتی ندارند خیلی باشرف هیچ وقت دنبال این نبوده خودش نشون بده یعنیی نفر باوجدان پیدا نمیشه همچین ادمایی بیاره تو تیم ملی رضا یزدانیم الگو واقعا

  2. علی گفت:

    دست مریضات پهلوان که ازاساتید خودیاد کردی جا دارد من هم ازحاج محمود ورضای عزیز تشکر کنم.جالب است بدانید حاج محمود اسماعیل پور مردی است که بدون هیچ چشم داشتی مربی گری میکند وپهلوانان زیادی را تحویل کشتی داده..امیدوارم این چونین مردانی درایران بیشتر شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *