خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

شرایط اوزان ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم در جهانی؛ امامی در قرعه زندگی، زارع در انتظار آکگول

یونس امامی
نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

24 تیر 1402


ساعت :

۱۸:۰۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

شرایط قرعه و سید بندی اوزان ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم را در ادامه بخوانید.


اختصاصی خانه کشتی– با پایان یافتن مسابقات کشتی آزاد رنکینگ بوداپست به عنوان آخرین تورنمنت رنکینگ، حالا می توان با دید کامل به بررسی شرایط سید بندی و امتیازی کشتی گیران در هر وزن پرداخت.

بی شک یکی از اوزان حساس برای کشتی ایران، وزن ۷۴ کیلوگرم است؛ جایی که کشتی آزاد پس از المپیک ۲۰۱۶، در این وزن به طلا نرسیده و پس از سال ها تنها تک برنز یونس امامی در سال قبل به دست آمده است.

در این وزن یونس امامی در سید ۴ قرار دارد و در مقابل، کایل دیک و تیموراز سالکازانوف به ترتیب دارای سید ۲ و ۳ هستند. به این ترتیب این دو کشتی گیر که رقبای جدی امامی در مسیر طلای صربستان هستند، در سمت دیگر جدول قرار می گیرند و تا فینال برخوردی با او ندارند. با این وجود سونر دمیرتاش ترکیه ای، دارای رنک ۱ این وزن است و در سمت یونس امامی قرار می گیرد تا به نوعی تنها رقیب جدی او در این وزن تا رسیدن به فینال باشد.

در سنگین وزن اما شرایط برای امیرحسین زارع کمی فرق دارد؛ ستاره سنگین وزن کشتی ایران که در سال های اخیر به یک برنز المپیک، یک طلا و برنز جهان در این وزن رسیده، به دنبال یک طلای دیگر در صربستان است و در این مسیر باید با رقبای سختی همچون طاها آکگول نبرد کند.

با توجه به شرایط رنکینگ این وزن، طاها آکگول در سید ۱ قرار دارد و امیرحسین زارع در سید ۵ که به این ترتیب، این دو کشتی گیر در یک سمت جدول قرار می گیرند تا نبرد احتمالی آن ها شکل بگیرد؛ در سوی دیگر گنو پتریاشویلی که رنک ۲ دارد، در سمت دیگر جدول به همراه مونختور مغول قرار می گیرد. البته این وزن یک مهمان جدید هم دارد؛ گیبل استیوسن، قهرمان المپیک توکیو که پس از طلای آن رقابت ها به کشتی کج رفته بود، با قهرمانی در انتخابی آمریکا دوباره دوبنده کشورش را بر تن کرده اما در سید بندی جایگاه خاصی ندارد و ممکن است بر اساس قرعه در هر سمت جدول قرار بگیرد که باید دید این کشتی گیر در سمت قرعه زارع قرار می گیرد یا نه.

یک دیدگاه برای “شرایط اوزان ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم در جهانی؛ امامی در قرعه زندگی، زارع در انتظار آکگول
  1. آرمان گفت:

    اوزان؟!خخخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *