خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

شرایط عجیب در حساس‌ترین وزن المپیکی کشتی آزاد!

حسن یزدانی مجتبی گلیج کامران قاسمپور کامران قاسم پور عکاس مجتبی شورمیج
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

20 آذر 1402


ساعت :

۱۳:۱۲

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

در فاصله دو روز تا شروع مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور، شرایط یک وزن حساس مبهم‌تر از گذشته شده است.


اختصاصی خانه کشتی– رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور، از چهارشنبه ۲۲ آذرماه در سالن رسید رسول حسینی ساری آغاز می‌شود.

این رقابت‌ها که به عنوان اولین مرحله از چرخه انتخابی اهمیت بالایی دارد، در شرایطی برگزار می‌شود که به جز رحمان عموزاد، یونس امامی، محمد نخودی، حسن یزدانی و امیرحسین زارع، همه مدعیان ریز و درشت کشتی آزاد باید به روی تشک بروند.

با وجود این در روزهای اخیر شرایط یکی از اوزان حساس و پرمدعی یعنی ۹۷ کیلوگرم، حسابی در ابهام قرار گرفته است؛ این وزن که یکی از اوزان بدون سهمیه المپیک برای ایران است، مدعیان مختلفی از جمله مجتبی گلیج، محمدحسین محمدیان، احمد بذری، امیرعلی آذرپیرا و… دارد و کامران قاسم‌پور هم قرار است در این وزن کشتی بگیرد اما حالا شنیده می‌شود او به دلیل مصدومیت در مسابقات کشوری غایب خواهد بود.

قاسم‌پور که به دلیل مصدومیت حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ را از دست داده بود، تصمیم گرفت مسیر خود برای المپیک را در وزن ۹۷ کیلوگرم ادامه دهد و بر اساس چرخه انتخابی باید کارش را از قهرمانی کشور شروع می‌کرد اما بر اساس ادعای خبرگزاری ایسنا قاسم‌پور با پارگی ۲۰ درصدی کشاله ران مواجه است و نمی‌تواند در مسابقات کشوری به روی تشک برود.

علاوه بر قهرمان سابق جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم، مجتبی گلیج نیز دیگر مدعی این وزن است که شنیده می‌شود به دلیل مصدومیت نمی‌تواند در ساری به روی تشک برود؛ گلیج که در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ نتوانست روی سکو برود، در بازی‌های آسیایی به مدال نقره رسید اما تنها طلایی‌های این رقابت‌ها از حضور در قهرمانی کشور معاف شدند و او باید کارش را از این مسابقات شروع کند؛ با وجود این شنیده‌ می‌شود گلیج از ناحیه مچ پا آسیب دیده و نامه‌ای نیز به فدراسیون کشتی ارسال کرده.

البته طی روزهای گذشته امید شایگان رییس هیئت کشتی مازندران گفته بود گلیج در قهرمانی کشور کشتی خواهد گرفت که باید دید او با مچ آسیب دیده می‌تواند به روی تشک برود یا صرفا به احترام مسابقات وزن کشی کرده و نهایتا فدراسیون شرایط او را بررسی خواهد کرد؟

باید منتظر ماند و دید سرانجام تکلیف یکی از حساس‌ترین و پرمدعی‌ترین‌ اوزان المپیکی کشتی آزاد چه می‌شود و چه کسی دوبنده این وزن در پاریس را بر تن خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *