خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

شش قهرمان المپیکی که در مسابقات جهانی کشتی آزاد به میدان می روند

نویسنده:

امین کوهساریان

تاریخ :

9 مهر 1400


ساعت :

۱۰:۲۰

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

حضور شش قهرمان المپیک در مسابقات جهانی نروژ از نکات حائز اهمیت این مسابقات خواهد بود. 


اختصاصی خانه کشتی– مسابقات جهانی کشتی آزاد و فرنگی از ۱۰ مهرماه به میزبانی شهر اسلو نروژ آغاز خواهد شد. به دلیل تعویق بازی‌های المپیک توکیو، این اولین بار است که کشتی قهرمانی جهان در همان سال بازی‌های المپیک برگزار می‌شود.

هرچند به نظر می رسید به دلیل فاصله کم این پیکارها با مسابقات المپیک، نامداران کشتی جهان در این مسابقات غایب باشند، اما شش قهرمان المپیک به نروژ آمدند تا برای کسب مدال جهانی به مصاف رقبایشان بروند. بدون شک حضور این قهرمانان در جهانی نروژ موجب ارتقا سطح کیفی این رویداد مهم کشتی خواهد شد. 

عبدالرشید سعدالله اف ملقب به تانک روس که عنوان دار چندین ساله جهان و دارای ۲ نشان طلای المپیک ریو و توکیو می باشد، در این مسابقات به میدان می‌رود. کاپیتان روس ها از سال ۲۰۱۴ در تمامی ادوار مسابقات جهانی و المپیک حضور داشته و به جز شکست در فینال جهانی ۲۰۱۷ مقابل اسنایدر، در تمامی مسابقات صاحب گردن آویز طلا شده است و در این رقابت ها هم شانس اصلی کسب مدال طلا خواهد بود.

حسن یزدانی کاپیتان تیم ملی کشتی کشورمان دیگر قهرمان المپیک حاضر در این رقابت هاست. یزدانی مدال های طلا و نقره المپیک های ریو و توکیو را کسب کرده و از سال ۲۰۱۵ در تمامی مسابقات جهانی حضور داشته که حاصلش دو طلا، یک نقره و یک برنز دنیا بوده است. نابغه ایرانی کشتی آزاد جهان پس از از دست دادن طلای دوم المپیک در ثانیه های پایانی کشتی فینال مقابل دیوید تیلور آمریکایی، در نروژ به دنبال جبران این شکست خواهد بود و باید دید آیا بالاخره می تواند از سد رقیب آمریکایی اش بگذرد یا خیر. 

از سوی دیگر دیوید تیلور با قهرمانی در المپیک توکیو با روحیه و اعتماد بنفسی دو چندان پای به مسابقات جهانی می گذارد. تیلور پس از قهرمانی در مسابقات جهانی ۲۰۱۸، مسابقات جهانی ۲۰۱۹ را به علت مصدومیت از دست داد و حالا در نروژ به دنبال صید دومین طلای جهانی اش خواهد بود. 

کایل اسنایدر آزادکار شناخته شده آمریکایی ها هم تصمیم گرفت در نروژ به میدان برود. او از حیث افتخارات المپیک و جهانی اش همانند یزدانی دارای مدال های طلا و نقره المپیک و همچنین دو طلا، یک نقره و یک برنز جهان است. اسنایدر چندی پیش در فینال المپیک کشتی نزدیکی با سعدالله اف گرفت، اما زورش به تانک روس ها نرسید. دوئل احتمالی او و سعدالله اف در نروژ یکی دیگر از رقابت های جذاب این دوره از مسابقات جهانی خواهد بود. 

طاها آکگول سنگین وزن پرآوازه کشور ترکیه که برای دفاع از عنوان قهرمانی اش پا به المپیک توکیو گذاشت، از راهیابی به فینال المپیک توکیو بازماند و مدال برنز المپیک برایش چندان لذتبخش نبود و تصمیم گرفت بدون استراحت خود را آماده حضور در جهانی نروژ کند. آکگول علاوه بر طلا و برنز المپیک، دو طلا، دو نقره و یک برنز جهان را در کارنامه اش دارد که از این حیث یکی از پرافتخارترین سنگین وزن های دنیا به حساب می آید. 

جردن باروز آمریکایی یکی دیگر از قهرمانان المپیک حاضر در جهانی نروژ خواهد بود که پس از ناکامی در راهیابی به المپیک توکیو، حالا در یک وزن بالاتر به دنبال هشتمین مدال جهانی خواهد بود. باروز پس از قهرمانی در المپیک لندن، در المپیک ریو حاضر بود که توفیقی نداشت، اما با چهار طلا و سه برنز جهان یکی از برجسته ترین کشتی گیران دنیاست. 

علاوه بر این شش قهرمان المپیک، چهره های سرشناس دیگری نظیر گنو پتریاشویلی، کایل دیک، جی دن کاکس، امیرحسین زارع و … از جمله عنوان داران المپیک هستند که در این رقابت ها حاضر خواهند بود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *