خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

عبدالرشید سعدالله‌اف: محمدیان کشتی گیر جدیدی نیست؛ باخت های اسنایدر برایم معنی خاصی ندارد

نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

27 مهر 1399


ساعت :

۲۳:۰۳

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

عبدالرشید سعدالله‌اف پس از قهرمانی در مسابقات کشتی آزاد روسیه در مصاحبه ای کوتاه به برخی سوال‌ها پاسخ داد.


خانه کشتی– عبدالرشید سعدالله‌اف عصر امروز برای پنجمین بار قهرمان روسیه شد. وی درخصوص عملکردش در این رقابت ها گفت:

احساس خاصی ندارم، این فقط قهرمانی کشور هست و پنجمین قهرمانی من. البته من برنامه‌های متفاوتی برای سال ۲۰۲۰ در نظر داشتم ولی المپیک به سال ۲۰۲۱ منتقل شد و حالا من فقط برای قهرمانی جهان تمرین می‌کنم که واقعا امیدوارم برگزار شود. من به دنبال ششمین حضور خود خواهم بود.

حریف جالبی در مسابقه فینال داشتی، اصلانبک سوتیف. ظاهرا شما با هم تمرین می‌کردید؟

بله، وی با هزینه شخصی به اردوی تمرینی ما آمد و حریف تمرینی من بود. وی کشتی‌گیر خوبی است، مدام حمله می‌کند. اصلا از حضورش در فینال شگفت‌زده نشدم. در مجموع مسابقات آسانی نبود. مسابقات قهرمانی روسیه چندان آسان‌تر از قهرمانی اروپا و جهان نیست.

فکر می‌کنی از حالا به بعد رقیب خوبی در داخل کشور داشته باشی؟

امکان دارد چون او جوان است، برای اصلانبک آرزوی موفقیت می‌کنم. مبارزه با او برای من جذاب بود.

مدت‌ها بود که کشتی نگرفته بودی …

بله از ماه فوریه و پس از قهرمانی اروپا. استراحت طولانی بود، من فقط پس از قهرمانی المپیک مدت زیادی استراحت کرده بودم. سعی کردم خودم را آماده نگه دارم اما مشکلات زیادی در هنگام این پاندمی وجود داشت. برای دو ماه فقط در خانه تمرین می‌کردیم، سپس در طبیعت، پس از آن در ساحل، بعد در کوهستان! در این مسابقات می‌خواستم بدنم را تست کنم که چقدر آماده مبارزه هستم. احتمالا امروز فقط ۵۰ درصد آمادگی داشتم.

رقیب اصلی تو کایل اسنایدر به تازگی شکست‌های زیادی متحمل شده و طرفداران کشتی اسم محمدیان را بعد از هر پست تو در شبکه‌های مجازی مدام در قسمت نظرات تکرار می‌کنند. چه نظری در این مورد داری؟

محمدیان اصلا کشتی‌گیر جدیدی نیست. در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ هر دو در یک وزن شرکت کرده بودیم که بعد از آن به دلیل محرومیت ۴ سال غایب بود. فکر می‌کنم در مسابقات جهانی امسال با هم کشتی بگیریم. و در مورد شکست‌های اسنایدر، از دید من معنی خاصی ندارد. این سبک آمریکایی‌ها است. برای اینکه آن ها در تمام مسابقات شرکت می‌کنند حتی اگر آماده نباشند. اما در مسابقات جهانی و المپیک همیشه با آمادگی کامل حاضر می‌شوند. هیچوقت نمی‌توان آنها را دستکم گرفت.

نظرت در مورد کامنت دیوید تیلور در اینستاگرام چیست؟ (تیلور چندی پیش سعدالله‌اف را به مبارزه دعوت کرده بود)

نمی‌دانم واقعا چه می‌خواهد؟ او از من سبک‌تر است. همانطور که گفتم این سبک آمریکایی‌ها است. آنها عاشق نمایش هستند. شاید می‌خواهد با این کار درآمدی داشته باشد ولی پول برای من خیلی مهم نیست. مسابقات قهرمانی جهان در پیش است و هیچ مقدار پول قابل مقایسه با یک مدال جهانی یا المپیک نیست. پول امروز هست و فردا نیست اما مدال طلا برای همیشه در تاریخ می‌ماند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *