خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

عرفان جعفریان: به خاطر بدعهدی کلانتری و قاسم پور در لیگ یک، زندگی ام بهم ریخت

نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

20 مهر 1401


ساعت :

۲۲:۴۷

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

عرفان جعفریان از بدعهدی مدیران پاس جویبار در پرداخت قرارداد کشتی گیران سخن گفت.


اختصاصی خانه کشتی– لیگ دسته اول کشتی در حالی با قهرمانی پتروپالایش بلیش تاکستان به پایان رسید که تیم پاس قهرمانان جویبار که در ابتدا یکی از مدعیان قهرمانی بود، در دور نهایی به مقام چهارم رسید. این تیم که متشکل از کشتی گیران جویباری و سربازها بود، پس از پایان مسابقات، هنوز نتوانسته قرارداد اعضای تیم را پرداخت کند.

عرفان جعفریان، کشتی گیر سبک وزن پاس جویبار درباره قرارداد خود با این تیم گفت:

من ابتدا با تیم کارینای شمال مذاکره کردم که آن ها برای ۶۱ کیلو به من پیشنهاد دادند اما وضعیت وزنی ام مناسب نبود. بعد با تیم مشهد با رقم پنجاه میلیون به توافق رسیدیم که مازندران رضایت نامه نداد و گفتند جویبار تیم می دهد و برای شهر خودت کشتی بگیر.

او ادامه داد:

مدیرعامل تیم پاس قهرمانان آقای کلانتری تماس گرفت و گفت برای شهر خودمان کشتی بگیر و ما هم گفتیم چشم. بعد از آن آقای قادری گفت چون برای شهر خودت کشتی می گیری ۱۵ درصد کمتر بگیر و ما هم قبول کردیم. کل قرارداد من ۲۰ میلیون بود و برای هر برد هم مبلغ دو میلیون و پونصد که قرار بود بعد از امضای قرارداد کل پول را پرداخت کنند اما نصف آن را واریز کردند و بقیه اش را گذاشتند بعد از دور اول.

جعفریان افزود:

در دور اول هم من در کرمان دو کشتی گرفتم و هردو را بردم که همه مبالغ را خورد خورد به حساب من می زدند و مبلغی نبود که به زبان بیاورم. طبق گفته آقای کاوه که گفتند امسال انتخابی تیم امید از دل لیگ یک برگزار می شود، من بعد ازاینکه دو سال در لیگ برتر کشتی گرفتم به لیگ یک آمدم. من در انتخابی دانشجویان جهان هم اول شدم و برای المپیاد با مرحله دوم لیگ مصادف شد که نگذاشتند من بروم و گفتند حتما باید برای جویبار بگیری و من دانشجویان جهان را از دست دادم.

او گفت:

برای فینال هم گفتند کشتی بگیر ما پولت را می دهیم. اینجا اما پول را که ندادند هیچی اما تهدید کردند که اگر به دانشجویان بروی شکایت می کنیم و من و علیرضا رکابی که باید برای مسابقات دانشجویان به تبریز می رفتیم دیگر نرفتیم. در فینال گفتند پس از مسابقه پول را واریز می کنیم و پنج میلیون را واریز کردند و هفت میلیون و‌ پانصد هزار تومان باقی ماند. کل پولی که به من دادند سی میلیون تومان بود. من هفت کشتی گرفتم و هر هفت تا را بردم که هفت میلیون و پونصد هزار تومان از قراردادم را ندادند و الان هم به آقای کلانتری که زنگ می زنم می گوید آقای قاسمپور به فدراسیون بدهکار است چه برسد به شما.

جعفریان درباره اینکه بدعهدی های صورت گرفته از سوی اسپانسر بوده یا مدیریت تیم، گفت:

این ها پول را از اسپانسر گرفته اند. من اگر با تیم صنایع غذایی قرارداد می بستم می توانستم با احمد جوان کشتی بگیرم و شاید عازم مسابقات امیدها می شدم. آن ها پول را ندادند و من هم گفتم نمی توانم کشتی بگیرم.

او ادامه داد:

بعد از آن هم آقای قاسمپور ما را در دفتر باشگاه خودش جمع کرد و حتی گفت می خواهم در لیگ برتر تیم بدهم که ما را به سمت خود بکشد و ما هم از امیدها هم از دانشجویان عقب افتادیم. آقای کلانتری به من زنگ زد گفت با من بیا و اگر در قزوین شرایطش را نداشتی کشتی نگیر، آنجا هم دیدم پولی در کار نیست و ترکیب امیدها هم بسته شده است. الان هم زنگ می زنیم می گویند آقای قاسمپور صد میلیون به فدراسیون بدهکار است.

جعفریان درباره پیگیری قانونی بدهی طبق قرارداد گفت:

قانونی که نمی شود برای شهرمان اقدام کنیم و باید هزینه کنیم. آقای کلانتری هم پول را گرفته اما الان می گوید به من ربطی ندارد. من برای شهرم کشتی گرفتم اگر نه چرا باید یک کشتی گیر لیگ برتری در لیگ یک کشتی بگیرد. من الان سه سال است با صنایع قرارداد می بندم و چه یک میلیون باشد چه یک میلیارد، مهم نیست بلکه به عشق رضا یزدانی است اما بحث این است که یک فوتبالیست لیگ برتری که نمی آید در لیگ یک بازی کند. اما چون گفتند سهمیه امیدها از لیگ یک است، ما کشتی گرفتیم و هر هفت تا را هم بردم و باختی نداشتم. قانون تسویه هم این است که تسویه کنند بعد در فینال کشتی بگیریم.

او عنوان کرد:

امسال لیگ یک زندگی من را به هم ریخت و امیدها و دانشجویان جهان را از من گرفت. شاید من توانستم دوباره خودم را نشان دهم اما زندگی من به هم ریخت.

جعفریان گفت:

ما از جیب خودمان هزینه کردیم و به مسابقات رفتیم اما واقعا برخورد خوبی نشد، من امسال در لیگ کشتی می گیرم اما فردی مانند علیرضا رکابی در لیگ قرارداد نبسته و شش میلیون بدهی که دارد می تواند یک ماه هزینه ورزش او را تامین کند اما واقعا با ما بد کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *