خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

عطش بالای مرد خستگی ناپذیر کشتی برای طلای جهان (عکس)

رضا اطری
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

15 شهریور 1402


ساعت :

۱۵:۰۰

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

رضا اطری تنها به طلای جهان فکر می کند.


اختصاصی خانه کشتی– شاید اگر قرار باشد از یک کشتی گیر خاص در سال های اخیر به عنوان نماد سخت کوشی و استقامت نام برده شود، بی شک نام رضا اطری در صدر جدول خواهد بود.

کشتی گیر محجوب مازندرانی که سال گذشته به مدال نقره جهان رسید، از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ تجربه حضور در چهار میدان جهانی و یک المپیک را دارد، با آنکه استحقاق رسیدن به مدال های متعدد را داشت اما به دلایل مختلف از جمله وزن کم کردن های بیش از حد، تنها به نقره جهان در سال ۲۰۲۲ اکتفا کرده است.

اطری در مسابقات جهانی ۲۰۱۷، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و المپیک ۲۰۲۰ در وزن ۵۷ کیلوگرم برای ایران کشتی گرفت که نتوانست به عنوان خاصی برسد؛ پس از آن در جهانی نروژ غایب بود اما در سال ۲۰۲۲ به یک وزن بالاتر آمد تا در صربستان در وزن ۶۱ کیلوگرم کشتی بگیرد و بالاخره با کسب نقره جهان طلسم مدال نگرفتن هایش را بشکند.
با این وجود تجربه بالا و عطش این کشتی گیر مازنی برای رسیدن به قهرمانی دنیا، بیش از آن است که بخواهد به یک نقره جهان بسنده کند و امسال هم با کنار زدن همه رقبا در جام تختی دوباره ملی پوش شد تا حالا فقط به قهرمانی دنیا فکر کند.

اگرچه ری هیگوچی قهرمان سال گذشته این وزن که در فینال مقابل اطری پیروز شد به وزن ۵۷ کیلوگرم برگشته اما اطری همچنان رقبای قلدری دارد که مسیری سخت را برای رسیدن به مدال پیش روی او قرار می دهد؛ نفر اول رنکینگ اتحادیه جهانی رقبای سرشناسی از جمله نارمانداخ مغولستانی، اورمان اوغلو ترکیه ای، عباس گادژی ماگمدوف روسی، آندری بکرنئو از بلاروس، هاروتیونیان ارمنی، ویتالی آروخائو از آمریکا و اوگاوای ژاپنی دارد که اطری برای رسیدن به طلای دنیا و شکستن طلسم خود، باید از سد همه آن ها عبور کرده و دست خود را به کمربند قهرمانی جهان برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *