خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

علیرضا دبیر: به وزیر ورزش گفتم من را بردار

رییس فدراسیون کشتی-علیرضا دبیر-اتفاقات فینال لیگ کشتی آزاد
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

22 اسفند 1400


ساعت :

۱۴:۰۹

منبع:

خانه کشتی

رئیس فدراسیون کشتی، در نشستی خبری با اصحاب رسانه به ماجرای اختلاف با کمیته ملی المپیک پرداخت و درباره وضعیت کشتی توضیحاتی ارائه کرد.


اختصاصی خانه کشتی- رئیس فدراسیون کشتی، این روزها حسابی با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش سرشاخ شده است. در مجمع هفته قبل کمیته ملی المپیک حسابی نسبت به وضعیت بودجه کشتی معترض بود. او امروز(یکشنبه) در نشستی با اصحاب رسانه به این موضوع پرداخت و وضعیت کشتی را تشریح کرد.

 دبیر  در ابتدا با بیان اینکه کشتی با همت جامعه کشتی و اهالی رسانه به این نقطه رسیده است، گفت:

شخص علی دبیر مهم نیست، یکسری شاید بخواهند خودشان در کشتی دیده شوند اما من دنبال این چیزها نیستم. کشتی حقش خیلی بالاتر از این هاست. اگر حمایت های رسانه ها نبود حتما نتایج خوبی که به دست آمد اتفاق نمی‌افتاد. این تازه شروع کار ماست. مسابقات جهانی صربستان برای ما خیلی مهم است و با تمام قدرت عازم رقابت های جهانی خواهیم شد.

رییس فدراسیون کشتی درباره حواشی که در مجمع کمیته المپیک به وجود آمد، گفت:

هر حرفی بوده آنجا زدم. وقتی کل اعضای مجمع رای دادند من هم تمکین می کنم و احترام می گذارم. من روی بحث بودجه حرف داشتم و هم اینکه اعضای هیات اجرایی رییس فدراسیون نبودند و باید افرادی باشند که انگیزه داشته باشند. یکی از اعضای هیات اجرایی دروغ گفت، زمانی که من نایب رییس کمیته بودم دی ۹۶ بیرون آمدم، ان زمان بودجه کشتی ۵ میلیارد بود، سال های ۹۴ و ۹۵ هم همین میزان بود. نمی دانم چرا این ها از خدا نمی ترسند دروغ می گویند. از سال ۹۷ بودجه کشتی شد ۲ میلیارد که یکی از اعضای هیات اجرایی گفت به خاطر برخی مسائل می خواستیم حال خادم را بگیریم.

وی ادامه داد:

الان امتیازبندی کرده اند و سقف ۱۰۰۰ امتیاز را گذاشتند و گفتند هر کس برسد ۴ میلیارد می گیرد. کشتی فرنگی و آزاد ما به تنهایی هر کدام ۱۰۰۰ را رد کردند، آزاد و فرنگی را باید جدا حساب کنند. تکواندو و وزنه برداری هر کدام ۲ سهمیه گرفتند اما آزاد و فرنگی ما هر کدام ۳ برابر سهمیه گرفتند. من با هیچ‌کس شخصا اختلافی ندارم، جامعه کشتی من را جامعه کشتی انتخاب کرد که حرف بزنم و حق ندارم لابی شخصی داشته باشم. خدا باید راضی باشد، هر جا دیدید غیر واقع حرف می‌زنم یقه من را بگیرید. چرا باید از ۲۱۶ میلیارد کمیته فقط ۸ میلیارد به کشتی برسد؟ دولت به ما نمی تواند جدا پول بدهد، آقای نوبخت آمد ۷ میلیارد و نیم داد، ما گفتیم به حساب کمیته بریزید به ما بدهند اما آن را هم به حساب من می گذارند یا جایزه دلاری یزدانی و گرایی را به حساب ما می گذارند.

دبیر افزود:

صالحی امیری همین که توانسته هیات اجرایی را مدیریت کند یعنی آدم قوی و مدیری است، او خوب کار کرده و توانسته ارتباطات خوبی بگیرد، از لحاظ مدیریتی وی را قبول دارم اما من حرف هایم را می زنم. مجمع تا مهر انتخابات را تعویق انداخت. الان هم قصد داریم با تیم دوم یا سوم به بازی های آسیایی برویم.

رییس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد:

مسابقات قهرمانی آسیا برای ما تدارکاتی است، ۱۰ لار اول شدیم و اتفاقی نیفتاد، ما تیمی جوان از جام تختی را به قهرمانی آسیا می فرستیم، برای همین مغولستان نفری ۴۴ میلیون پول بلیت برای ۶۰ نفر می‌شود. ۴ داور S۱ مان را هم باید ببریم. به غیر از پول بلیت ۱۰ شب برای هر کدام باید ۱۸۰ یورو بدهیم. ما رده های سنی مختلف داریم و باید در مسابقات زیادی شرکت کنیم، ببینید به چه بودجه ای نیاز داریم؟ همین الان تیم فرنگی جوانان در زاهدان است، نوجوانان فرنگی سیستان و بلوچستان است، بروجرد و کرمان هم تیم های ما اردو دارند، بعد ساخت و ساز و بدهی هم داریم. علی دبیر را له کنید اما به کشتی کمک کنید، من نیامده ام کشتی را هزینه خودم کنم.

وی در این باره ادامه داد:

اولویت ما جهانی است اما اگر برای کمیته و وزارت بازی های آسیایی مهم است باید بیایند بنشینند حساب و کتاب کنند و کمک کنند. آن هم نه یک ماه مانده به بازی های آسیایی، الان باید بیایند و کمک کنند. در فاصله ۷ یا ۸ روز از جهانی باید در بازی های آسیایی شرکت کنیم، باید بیایند و کمک کنند. الان باید مسابقه خوب برویم و به بچه هایمان برسم. تیم اصلی را به مسابقات جهانی می فرستیم، مگر اینکه دوستان پای کار بیایند، مدام ما را جلسات کارشناسی می برند اما کار خودشان را می کنند، این بار آن ها اینجا بیایند و حرف های ما را بشنوند. اگر کشتی در بازی های آسیایی مهم حداقل نصف حق کشتی را بدهند.

دبیر خاطرنشان کرد:

به وزیر ورزش گفتم خداوکیلی من را بردار، دستت را هم می بوسم، من از خدایم است، من وظیفه دارم از کشتی دفاع کنم و حقش را بگیرم. چند روز پیش در جوانان آزاد خراسان اول شد، من برای مازندان ناراحتم، این تیم سوم شد، البرز دوم شد. مازندران برای من بچه زرنگم است و باید مراقبش باشم. کشتی مازندران باید همیشه قوی باشد. هر چه دست من باز باشد و به کشتی گیر و مربی و هیات‌هایم برسم در المپیک موفق تر می شویم. بودجه را باید بر اساس عدالت بدهند. یکسری آدم بی تقوا گفتند فلانی کشتی را سکوی خود کرده است، رزومه هر کسی مشخص است. دوره ای در زمان امیر خادم که رییس فراکسیون ورزش بود واقعا بودجه ورزش خیلی خوب بالا آمد. من که دنبالش نیستم اما یکسری ورزشکاران بروند کاندیدا شوند و مردم رای بدهند تا بودجه ورزش را بالا ببرند.

دبیر در مورد چرخه انتخابی تیم‌های ملی کشتی تصریح کرد:

یک نفر را که حقش از المپیک و جهانی خورده شد اسم ببرید. هم از محمد بنا و هم از پژمان درستکار ممنونم. کشتی آزاد با فرنگی فرق می‌کند. عدالت در دو رشته فرق می‌کند. کشتی آزاد گفته همه باید کشتی بگیرند ولی کشتی فرنگی مرحله به مرحله نفراتش را اضافه می‌کند. نروژ برای ما مهم بود. مهم این است حق کسی خورده نشود و از هر دو مربیانم ممنونم، به هر دوی آنها اطمینان دارم.

قهرمان پیشین المپیک در مورد اینکه فکر می‌کند مسابقات جهانی واقعا بدون روس‌ها برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد:

ورزش جهان سیاسی است. لابی‌هایی وجود دارد ولی در مورد روسیه تعارف نداریم، کشتی دنیا بدون روسیه؛ آمریکا و ایران هیچی نیست و امیدوارم روسیه حتما حضور داشته باشد. دعوتنامه برای آمریکا هم فرستادم که برای مسابقات ما به ایران بیایند. دوست دارم همیشه با هم در رقابت باشیم. همین پوتین و اوباما نامه امضا کردند که کشتی از المپیک حذف نشد.

علیرضا دبیر در خصوص روسای کم کار هیئت‌ها گفت:

من ادبیات جنوب شهری خودم را دارم، گفتم رئیس هیئت‌های غیرفعال که وقت نمی‌گذارند و مربیان بی‌سواد مشکل کشتی ما هستند. حسن یزدانی زیر کتف را در همه دنیا بهتر از همه یاد می‌دهد و زیرگیری را کامران قاسمپور؛ هیئت‌های کشتی را نقد کنید.

وی در مورد دعوت از تیم آمریکا برای شرکت در جام تختی تصریح کرد:

آمریکایی‌ها ما را برای دیدار دوستانه دعوت کردند ولی به تیم ناقص ویزا دادند. ما آنها را برای جام تختی دعوت کردیم و خوب است بیایند و این به نفع کشتی ماست. به همه آنها هم ویزا می‌دهیم و از همه آمریکایی‌ها پذیرایی خواهیم کرد.

دبیر بار دیگر در مورد مجمع اخیر کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد:

کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش دو ضلع قدرت ورزش ما هستند و می‌خواستند انتخابات عقب بیفتد و به مهر موکول شود حالا من چه چیزی می‌گفتم. گفتم می‌خواهید انتخابات اردیبهشت یا مهر باشد و هر کدام تصمیمات خودش را دارد. من صادقانه حرف زدم و با کسی نیستم و نبودم.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد چرایی تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک عنوان کرد:

خودتان می‌دانید یکی از دلایلش نزدیک بودن به بازی‌های آسیایی بود و اینکه روی گزینه خودشان کار کنند.

وی درخصوص اینکه آیا برای ریاست کمیته ملی المپیک کاندیدا خواهد شد؟، افزود:

من همین جا هستم و مسئول کشتی هستم و همینجا کار می‌کنم و کار را جلو خواهم برد.

دبیر ضمن تشکر از مربیان تیم‌های ملی در پاسخ به این سوال که چه نمره‌ای به کشتی در سال ۱۴۰۰ می‌دهد؟، گفت:

بدون تعارف نمره سه می‌دهم. قول می‌دهم محیط آماده باشد نتیجه بهتری می‌گیریم.

وی در خاتمه گفت:

المپیک پاریس با فاصله اولویت ماست، جهانی ۲۰۲۳ اولویت بعدی ماست که هم قهرمانی جهان و هم سهمیه هست؛ بعد مسابقات جهانی صربستان. هر جایی را بگویند اولویت شماست باید پولش را بدهند.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *