خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

علیرضا دبیر: دوست ندارید حسن یزدانی مدال بگیرد؟

علیرضا دبیر
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

17 فروردین 1402


ساعت :

۱۳:۲۱

منبع:

ایسنا

رییس فدراسیون کشتی در نشست روسای فدراسیون‌ها با وزیر ورزش درباره شرایط هزینه‌های کشتی توضیح داد.


خانه کشتی– علیرضا دبیر در نشست روسای فدراسیون‌ها با وزیر ورزش اظهار کرد:

آدم اگر در کار خسته شد قطعا برای خودش کار کرده است. من واقعا خسته نشدم. من اکنون به همراه تاج به فدراسیون کشتی می‌رویم. با حاجی رفیق قدیمی هستیم. نزد ورزشکاران می‌رویم و آنها احترام حاجی را دارند. شما ببینید کار اجرایی بالا و پایین دارد. وقتی می‌بینی حقت را می‌خورند و جلوی آنها می‌ایستی دشمن پیدا می‌کنی. من در کار قبلی تجربه کردم آن موقع باید ۵ سال دادسرا و دادگاه بروی اینها بد است.

وی در ادامه در خصوص اعزام به رقابت‌های زیاد با توجه به نوسانات ارز گفت:

چند شب پیش با وزرای دولت صحبت می‌کردم می‌گفتند چقدر شما اعزام دارید. کشتی آزاد و فرنگی در سال ۳۵ اعزام دارد. بلیط از ۴۹ میلیون تا ۶۵ میلیون شروع می‌شود و همین اخیرا حدود ۵۰ نفر به مسابقات اعزام شده‌اند. کشتی تنها رشته ای است که ما برای حضور هر یک نفر شبی ۱۸۰ یورو یا فرانک بابت هتل و مسابقه می‌دهیم. ۱۰ شب ۵۰ آدم آنجا می‌رود بالغ بر ۵۰ هزار یورو بدون بلیط می‌شود. اینها جدا از هزینه اردو است. برخی رشته ها انفرادی است و یک تا ۱۰ نفر در اردو هستند ولی اردوهای کشتی زیر ۵۰ نفر نیست. ۵ تا اردو در آزاد و ۵ تا اردو رده های مختلف در فرنگی حدود ۵۰۰ نفر می‌شوند. ما دو فدراسیون هستیم. من خیلی زور زدم این قضیه را جا بیاندازم. خیلی از رشته ها در المپیک ۲ سهمیه دارند اما کشتی ۱۲ سهمیه دارد.

رییس فدراسیون کشتی در خصوص حسن یزدانی گفت:

می گویند حسن در کشتی باید تاکتیکش را عوض کند. جوان ۲۸ ساله که کشتی‌اش را نمی‌تواند عوض کند. این مشکل با صبر قابل حل است و من خیلی خوش بین به مسابقات المپیک هستم. حسن یکی از استثنا های ورزش ایران است که در المپیک پاریس مدال بگیرد و سه مداله شود، برترین کشتی گیر تاریخ خواهد شد.

دبیر در پاسخ به این سوال که خیلی ها می‌گفتند شما نمی‌خواهید این اتفاق برای یزدانی بیفتد گفت:

از این حرف‌ها زیاد می‌زنند باید ببینیم خدا چه می‌خواهد. شنونده باید عاقل باشد.

وی در خصوص حضور روسها در مسابقات گفت:

روسها خیلی خوب هستند و خیلی خوشحالم. روس، آمریکا و ایران سه ضلع کشتی دنیا هستند. هر کدام نباشد سطح مسابقات جهانی پایین می‌آید. سال گذشته تیم به تیم با آمریکا مسابقه می‌دادیم. اگر روسها بیایند آمریکا با روسها برد و باخت می‌کنند با ما هم همینطور. خیلی رقابت بین سه تیم قشنگ می‌شود. سال قبل با اختلاف یک امتیاز اول تا سوم شدیم. امیدوارم همیشه هر سه تیم در مسابقات باشند.

وی در خصوص گرفتن پست در فدراسیون جهانی گفت:

انتخابات در المپیک ۲۰۲۴ است. ۶ یا ۷ سهمیه است. ما دو سه گزینه مثل سوریان و نصیرزاده داریم. نصیرزاده ارتباطات خوبی دارد. ما گزینه های دیگری هم داریم. رییس فدراسیون مثل خود من بهتر می‌تواند جایگاه را بدست آورد اما روحیات من سازگار نیست. رییس فدراسیون باید ماهی یک سفر برود چهار سال سه سفر زوری رفتم. دوست ندارم سوار هواپیما شوم.

دبیر ادامه داد:

من با کسی مشکلی ندارم و اسلام گفته است که با کسی مشکلی نداشته باشید. رییس ها بالای جلسه می نشینند و ما ضعیف ها در پایین جلسه!

دبیر در مورد علت اینکه دیر در جلسه نشست وزیر با روسای فدراسیون‌ها حاضر شد، گفت:

تیم ملی کشتی فرنگی ما تمرین داشت. من با آقای فیروزی هماهنگ کردم و گفتم که ۲۰ دقیقه آخر جلسه را می رسم.

او در مورد حواشی به وجود آمده در مورد زارع و قاسم پور گفت:

این مسئله دیگر تمام شد. من خواهش می کنم که چرخه انتخابی تیم ملی را مطالعه کنید و ببینید که دست سرمربی خیلی باز است. در یک بخش از آن آمده است که سرمربی در مورد مسائل انضباطی می‌تواند ورود کند و تصمیم بگیرد. شما می دانید که وقتی در تیم اختلاف به وجود می‌آید سرمربی بیشتر از همه داغون می شود. بررسی کردیم و دیدیم یک هول او داده و یک هول آن یکی و دعوا نشده است. من به بچه ها گفتم کشتی بازی نیست و وقتی اگر شما می خواهید حرص یک کشتی‌گیر را دربیاورید از او بپرسید که چه زمانی بازی دارد. کشتی دعوای بدون فحش و دعوای تکنیکی است. شما در عین این که ضربان قلبتان به ۲۴۰ می رسد و در اوج کتک کاری هستید باید مودب باشید و خیلی باید روی نفس خود کار کنید. ما با امیرحسین صحبت و بررسی کردیم و دیدیم دعوا نبوده است. کامران قاسم پور که خیلی آقا است اما امیرحسین زارع هم بچه خوبی است.

او ادامه داد:

استاندار مازندران هم که پریروز پیش ما بود به او گفتم، من از بچگی کشتی را دنبال می کنم اما در تاریخ بچه‌های به این مودبی ندیده ام.

دبیر در مورد رفت و برگشت حمید سوریان گفت:

مگر حمید رفته بود؟ من باید این را بگویم که اصلا نمی شود که من و حمید سوریان هفته ای یک یا دو بار یکدیگر را نبینیم. حمید از شش، هفت سالگی کنار من بزرگ شده است. هر اتفاقی برای من و یا کشتی بیفتد حمید سوریان نفر اول است. حمید سوریان چند بار استعفا داده است چون واقعا سرش شلوغ است و روحیات لطیف و نازی دارد. حالا استعفا هم که می خواهد بدهد، بدهد اما کیست که قبول کند؟ (باخنده).

وی در خصوص بودجه اینکه انگار کشتی سوگلی است و بودجه اضافه می‌گیرد گفت:

اولا که کشتی ورزش اول ایران است. ۸۲.۵ درصد مدال ورزش ایران را کشتی گرفته است. آیا ۸۲ درصد بودجه را به کشتی می‌دهند. ۵ درصد هم نمی‌دهند. همه ورزشها ۱۷ درصد گرفتند. با همه احترامی که قائلم. مدال‌های کشتی در مسابقات جهانی و المپیک را ببینید پارسال ۲۵۰ یا ۲۶۰ میلیارد هزینه کردیم یک هشتمش را وزارت ورزش داده است و ناراحت اند. دوستان دقت کنند ۷ قسمت دیگر بودجه از کجا می‌آید. هر کسی این حرف را می‌زند کارشناسی کند. ۴۱ میلیارد بودجه ما بوده است. باز این پول برای ما کم است. هزینه های کشتی با هیچ فدراسیونی قابل مقایسه نیست. ۵ درصد حق مدال های ما را می‌دهند. همه را که دولت و وزارت ورزش را نمی‌دهد. باید همه را بدهد. بودجه روسیه و آمریکا را ببینید.
در مورد اینکه می‌گویند کشتی در المپیک نیست بگویم که تا روزی که آمریکا و روسیه در کشتی قوی هستند این رشته هست. این رشته در المپیک باستان بوده است.

برچسب‌ها:
3 دیدگاه برای “علیرضا دبیر: دوست ندارید حسن یزدانی مدال بگیرد؟
  1. اسماعیل گفت:

    واقعا دبیر داره از دل جون مایه میزاره خدا قوت دلاور

  2. محمد گفت:

    این دبیر تا ترررر نزنه به کشتی ایران دست بردار نیست
    چرا تو جمهوری اسلامی هرچی پخمه تر باشی بیشتر پیشرفت میکنی ؟؟

  3. علی گفت:

    چیز خاصی نیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *