خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

غیبت کامران زیر ذره‌بین روس‌ها؛ یزدانی سورپرایز شد!

حسن یزدانی - کامران قاسمپور
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

25 آذر 1402


ساعت :

۲۰:۱۶

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

یک رسانه روسی به غیبت کامران قاسم‌پور در مسابقات قهرمانی کشور پرداخت.


اختصاصی خانه کشتی– رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور روزهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ آذر در سالن سید رسول حسینی ساری برگزار شد که کامران قاسم‌پور یکی از غایبان بزرگ این مسابقات بود.

قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم جهان در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، برای حضور در وزن المپیکی ۹۷ کیلوگرم می‌بایست کارش را از قهرمانی کشور آغاز می‌کرد اما به دلیل مصدومیت غایب بود. یک رسانه روسی با اشاره به این غیبت درباره قاسم‌پور و سایر کشتی‌گیران نوشت:

یکی از رهبران تیم‌ ملی ایران، کامران قاسم‌پور نتوانست در مسابقات قهرمانی کشور به دلیل مصدومیت، شرکت کند.

رقابت اصلی داخلی در کشتی ایران در مرکزِ قطب کشتی ایران[مازندران]، ساری،‌‌ برگزار شد. قهرمانان بازی‌های آسیایی و مدال آوران مسابقات جهانی از حضور در این رقابت‌ها معاف بودند.

پرافتخار ترین کشتی گیری که انتظار می‌رفت در ساری به روی تشک برود، کامران قاسم‌پور قهرمان‌ دو دوره جهان‌ در وزن ۹۲ کیلوگرم بود که برای حضور در المپیک پاریس در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی خواهد گرفت اما این بار هم مانند روزهای قبل از مسابقات جهانی ۲۰۲۳، مصدوم شد.‌ در غیاب او، امیرعلی آذرپیرا قهرمان سال گذشته امیدهای جهان، با برتری مقابل محمدحسین محمدیان به مقام نخست رسید.

لازم به ذکر است که نماینده ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ در این وزن مجتبی گلیج بود که با شکست مقابل عبدالرشید سعدالله اف در یک چهارم نهایی حذف شد.

امیر[محمد] یزدانی، فینالیست وزن ۷۰ کیلوگرم مسابقات جهانی ۲۰۲۳ هم به فکر حضور در المپیک پاریس است و در وزن المپیکی ۷۴ کیلوگرم کشتی گرفت که حسین ابوذری از او پیشی گرفت و ابوذری در حال حاضر بیشتری برای حضور در تیم ملی و رقابت با یونس امامی دارد.

قهرمانان ایران احمد جوان(۵۷ کیلوگرم)، رضا اطری(۶۱ کیلوگرم)، عباس ابراهیم زاده(۶۵ کیلوگرم)، محمدعلی عموزاد (۷۰ کیلوگرم)، عبدالله شیخ اعظمی(۷۹ کیلوگرم)، هادی وفایی‌پور‌(۸۶ کیلوگرم)، امیرحسین فیروزپور(۹۲ کیلوگرم)، امیرعلی آذرپیرا(۹۷ کیلوگرم) و امیررضا معصومی(۱۲۵ کیلوگرم) بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *