خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

غیبت گاتسالوف در گزینشی مرحله آخر؛ نابغه روس در پایان راه؟

نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

25 فروردین 1400


ساعت :

۱۱:۱۱

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

حاجی‌مراد گاتسالوف قهرمان ۶ دوره جهان و المپیک در بلغارستان کشتی نخواهد گرفت.


خانه کشتی– با اعلام هابتنک کورقینیان سرمربی تیم کشتی آزاد ارمنستان، حاجی‌مراد گاتسالوف به دلیل مصدومیت در مسابقات گزینشی شانس آخر در صوفیه بلغارستان کشتی نخواهد گرفت.

گاتسالوف ۳۸ ساله که آخرین بار در سال ۲۰۱۶ در یک تورنمنت بین‌المللی تحت نام روسیه شرکت کرده بود، در سالیان اخیر قصد داشت تا با حضور در ارمنستان تحت نام این کشور در مسابقات رسمی شرکت کند، اتفاقی که وقوع آن به دلایل مختلف بارها به تعویق افتاد و در بلغارستان نیز ممکن نخواهد بود.

گاتسالوف در ماه‌های اخیر بیشتر به مربیگری مشغول بوده و در صورت از دست دادن المپیک احتمالا از میادین ورزشی خداحافظی خواهد کرد.

بر اساس اعلام سرمربی کشتی ارمنستان، لوان بریانیدزه کشتی‌گیر گرجستانی الاصل این کشور جایگزین گاتسالوف در وزن ۱۲۵ کیلوگرم در مسابقات گزینشی بلغارستان خواهد بود. بریانیدزه پیش‌تر یک بار برای گرجستان و یک بار نیز تحت نام ارمنستان موفق به کسب مدال برنز جهان شده است.

گفتنی است مسابقات گزینشی بلغارستان به عنوان آخرین فرصت کسب سهمیه المپیک طی روزهای ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت در شهر صوفیه برگزار شده و نفرات فینالیست در هر وزن جواز حضور در المپیک را به نام کشورشان ثبت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *