خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

فردین معصومی: امیررضا می تواند مدال المپیکی که من در سه ثانیه از دست دادم را کسب کند

امیررضا معصومی - فردین معصومی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

23 آذر 1401


ساعت :

۰:۲۰

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان درباره عملکرد تیم ملی در جام جهانی توضیح داد.


اختصاصی خانه کشتی– تیم ملی کشتی آزاد در جام جهانی آمریکا به فینال رسید اما با شکست مقابل میزبان نایب قهرمان شد و دستش از جام قهرمانی کوتاه ماند. فردین معصومی، قهرمان اسبق کشتی ایران و دارنده مدال نقره و برنز جهان، که پسرش امیررضا هم در این مسابقات حسابی درخشید، درباره عملکرد تیم ملی ایران صحبت کرد.

معصومی در گفت و گوی اختصاصی با خانه کشتی، درباره عملکرد تیم ملی گفت:

ما چیزی از آمریکا کم تر نداشتیم و می توانستیم آن ها را در خاک خودشان شکست دهیم اما بعضی اشتباهات فردی و حق کشی که در کشتی یزدانی صورت گرفت باعث این باخت شد. این هم حق میزبانی است و در همه مسابقات پیش می آید که به میزبان امتیازهایی می دهند و هیچ وقت کشتی های پنجاه- پنجاه را به مهمان نمی دهند.

او ادامه داد:

کادر فنی باید از عملکرد خود دفاع کند اما به نظر من جا به جایی کامران باعث شد کار تیم سخت شود. ما باید ببینیم از جام جهانی چه خواسته ایم و کادر فنی باید روشن کند که خواسته اش در جام جهانی چه بوده چون ما یک چهره نامدار را به دو وزن بالاتر آوردیم، چون حتی وزن کامران برای ۹۲ کیلوگرم کم است و او در ۹۷ کیلو کشتی گرفت. من فکر می کنم که دورنمای کادر فنی و فدراسیون کشتی برای این است که در المپیک بتوانند هم از حسن یزدانی و هم از کامران قاسمپور استفاده کنند و برای همین تصمیم گرفتند او را در این وزن محک بزنند. به نظرم اگر کامران در وزن خودش کشتی می گرفت ما راحت تر آمریکا را شکست می دادیم.

معصومی درباره اینکه آیا بهتر نبود قاسمپور در رقابتی سبک تر، در وزن بالاتر محک می خورد، گفت:

باید دید کادر فنی چه جوابی دارد اما اگر من جای پژمان درستکار بودم حتما از قاسمپور در وزن خود استفاده می کردم، چون یک برد صد درصد را از دست دادیم و دو وزن را در وضعیت پنجاه- پنجاه قرار دادیم که هر دو را هم باختیم. به هرحال وقتی امیرعلی آذرپیرا روندی رو به رشد داشته و جزو مدعیان اصلی این وزن در ایران است، بعد از اینکه روند مثبتی داشته و به جام جهانی اعزام شده، باید اینجا با اسنایدر کشتی می گرفت تا در مسابقات جهانی و المپیک اشتباه نمی کرد اما این فرصت را از آذرپیرا هم گرفتیم. البته این را هم بگویم که قهرمانی جام جهانی چندان آش دهان سوزی نیست. باید این را مد نظر داشته باشیم که آیا کادر فنی تیم ملی به هدف خود رسیده یا نه، این برای کشتی ما مهم است.

دارنده مدال نقره و برنز جهان، درباره عملکرد پسرش امیررضا در این مسابقات که همه رقبا را شکست داد و باعث تمجید اتحادیه جهانی شد، گفت:

من زمانی که کشتی می گرفتم، امیررضا با من به سالن ها و باشگاه می آمد و این حس را به او داشتم که شم کشتی گرفتن را دارد، چون خیلی خوب حرف گوش می داد و عمل می کرد. بر خلاف اینکه دوست نداشتم امیررضا کشتی گیر باشد، ابتدا اصلا او را در رشته فوتبال ثبت نام کردم اما خودش دوست داشت و به کشتی روی آورد. به او هم گفتم که روزهای سختی در انتظار توست اما خداراشکر که صحبت هایی که با یکدیگر داشتیم و روز به روز به دورنگاهی که برایش تصور کردیم نزدیک می شود. ان شالله که در کشتی هم اتفاقی از جمله آسیب دیدگی و… برایش نیفتد، به نظرم تنها کسی است که می تواند مدال المپیکی که من در سه ثانیه از دست دادم را تکرار کند.

معصومی در پایان عنوان کرد:

البته باید از آقای کاوه و درستکار و همه زحمت کشان تیم ملی که به امیررضا کمک کردند تشکر کنم که ان شالله او بتواند جواب این زحمات را بدهد، و مردم ماسال هم که حسابی سنگ تمام گذاشتند و لذت آن از زمانی که خودم کشتی می گرفتم بیش تر است.

6 دیدگاه برای “فردین معصومی: امیررضا می تواند مدال المپیکی که من در سه ثانیه از دست دادم را کسب کند
  1. کمیل گفت:

    هر چقدر میگذره بیشتر متوجه میشم که مقرور هست آقای معصومی کسی که کشتی میگیره اول از همه باید افتاده باشه ذات این ورزش این رو میگه به بخدا من از کشتی گیر خوشم میاد مخصوصا که بچه محل خودم باشه من بچه روستای پینوند اشکور هستم مثله پدرت با اخلاق باش که جاودان بشی

  2. محمدرضاکرمعلی زاده گفت:

    نمیدونم چرا دوستان به مقوله اخلاق امیر رضا حساس شدند،ولی بسیار سفرباید کرد
    تا پخته شود خامی این پسر هنوز ۲۰سالش نشده ،جوانان،امید ،بزرگسالان کشتی میگیره قهرمان هم میشه.چکار کنه شما راضی بشی ،بره رو تشک بگه ببخشید شما سنت بالاست من کشتی نمیگیرم.اون نماینده مردم کسورش باید بجنگه ،ناز نفسش ،ماشالله داره.فدای اون دوبازوش.

  3. حیدری گفت:

    واقعاً پسر فردین خوب کشتی میگیره،اما آقای فردین معصومی بیشتر از فن و فنون کشتی بایستی رو اخلاق مداری و فن پهلوانی رو پسرش کار کنه،چون مردم همه کشتی رو با جهان پهلوان تختی میشناسن و کشتی یه کلام یعنی پهلوانی ،پهلوانی هم یعنی متواضع و خاکی بودن و همیشه با مردم،یاعلی مدد پهلوان

  4. حمید گفت:

    به نظرم کمی هم باید رو اخلاق امیررضا کارکرد چون هم روکشتی با زارع ومحبی وآمریکایی اخلاقش عجیب بود

  5. علی گفت:

    امیر رضا جان. پهلوان جوان امید آینده ملت ایران.همه مردم وطن پرست ایران دوستت دارند. بخصوص وقتی با روحیه بالا با دستهای باز وارد میدان میشی. بخدا تمام بیننده ها تشویق می‌کنند وبه آن سبک حرکتت می نازیم.هرگز آن سبک حرکت بعنوان پلنگ ایرانی فراموش نکن.

  6. علی گفت:

    انشاالله.پهلوان امیرحسین فرزند سلطان فردین. نه تنها پهلوان شجاع باروحیه بالاوارد میدان میشه.بلکه انتقام شکست‌های قبل از خودش هم میگره.میرجان نان پدر. شیرمادر. تشویق کل مردم اصیل ایران حلال حلالت. پهلوان جوان امید ایرانی وطن پرست. درود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *